lördag 20 december 2008

Inför finalbordet

Så var dag 1 av GP-finalen avklarad och det återstår 9 st spelare (44 startande) och både jag och Rasmus är kvar!

Med blinds 600/1200 och en stack på 113k ligger jag på 2:a plats efter Tobbe (proffs?) med 127k, men före Rasmus som är chiptrea på sina 78k. På 4:e plats ligger min nemesis, Rille med 55k som tyvärr, återigen har position på mig. Men det ska nog lösa sig.

Resterande spelare har mellan 20-30k. Topp 6 får pengar men jag siktar först och främst på 1:a priset: pokal, äran och drygt 9k :)

Kort resumé av dagens spel:
Började med 9k (plats 28 har jag för mig) som var 33k i lunchpausen efter en liten rush sista perioden innan paus. A4 överbeta allin pre med mot mina KK och sen vunnen coinflip med AK vs 77.

Därefter fick jag byta bord och spelade sen en tursam pott mot Ola. Han höjde till 2500 (400/800) och jag synade bara i andra position med JJ. Flopp K 9 8 och han betade 3100 och synade. Turn T och nu stekbetta han ut 7k och jag hade 22k totalt och jag valde att syna igen för jag satte honom inte på en kung (borde såklart ställt om då men iaf). River J (!) och han ställer mig och jag synar såklart och vinner mot hans QQ. Hade riktigt tur där men hade rätt om att han inte hade någon kung på handen i alla fall...

Sen med 10 kvar, på finalbordsbubblan hittar jag AK på knappen. Höjer upp till 2500 (500/1000) och Benny på small blind höjer till 10 500 med 24k bakom. Jag låtsas fundera lite innan jag ställer och han väljer att syna med A9 ruter (!?!?). Som tur var träffa han ingen 9:a eller färg så min hand stod och han åkte ut och finalbordet var klart :)

Nu måste jag sova, så jag är helt fit 4 fight imorgon. Wish me luck!

Inga kommentarer: