måndag 1 december 2008

Bubbelpojken

Lirade 2st 10-manna SnGs ikväll och tog bubblan i båda två... 4/10 med 3 pengaplatser -.-

När jag var hemma idag satt jag och läste en massa SnG-guider och fastnade speciellt för en så den drog jag ut på skrivarn. Följde den nästan slaviskt under dessa turneringar och det funkade verkligen kanon! Förutom spelet på bubblan då.. eller?

4 kvar, alla har lika stora stackar (5k) och blinds är 200/400. Alla lägger sig fram knappen som öppnar för 1200. Jag hittar 99 i big blind och ställer in och går syn av KK och ute... onödigt move eller cooler?

4 kvar, är short på 2200 med blinds 200/400. Storchippen på knappen limpar in för tusende gången och small blind kompletterar. Det ligger 1200 och potten så jag ställer med A5 men knappen hade tydligen trappat mig med AA... Felspel?

Likheterna med händerna är slående. I båda händerna..
- Sitter jag på big blind
- Blinds är 200/400
- Ställer jag in med marginella händer i marginella situtioner och möts av monster...

Aja, är helnöjd med spelet förutom dessa händer som jag är osäker på. Men godnatt!

Inga kommentarer: