söndag 7 december 2008

ITM i slask GP

Jag tillbringade i stort sett hela helgen i Hallsta och en hel del poker blev det. Först i lördags kväll/natt hemma hos Rasse där vi lirade 100 rebuy och sen dealers choice cashgame. Tog semibubblan i turren efter två inköp och sen i cashgamet plussade jag på omaha så gick bara lite back för kvällen.

Så vaknade jag idag kl 13 hemma hos Dan av att Rasse sms-terrade mig om att vi skulle spela dagens GP-turnering, 50 fria rebuy... Tillslut lyckades han övertala mig och tur var väl det, såhär i efterhand :)

Vi gick upp och drog ner till klubben och köpte in oss och kl 14 började det. För 50kr fick man 1000 marker + 500 för att vi var där innan starttid. Första 1.5 h var det alltså fira återköp och vi var 37 spelare som totalt gjorde 378, varav Rami 45 (!) och jag 3 st rebuys :)

Tripplade med QQ tidigt för att sedan floppa set med TT på J T 3 och få in hela stacken mot Davids KQ som turnade nötstegen... Återköp och dubbling med KK och 6500 hade jag i paus då det var slut på rebuys. Dan var också han kvar i turren med ca 16k medan de andra tomtarna (Rasse, siveen och sirre) redan hade åkt ut.

Jag hade 8k när jag fick byta bord och då hände det grejer. Dubblade första upp med AJ vs 96. Sen snodde jag upp mig och fick sen AJ igen, den här gången på BB. David öppningslimpar för 1200 och 3 andra synar med och jag degar in för 23k totalt. David blixtsynar med A3 och jag dubblar upp och har helt plötsligt spelbar stack och så är det finalbord.

Dan åker första av alla på finalbordet då hans AA blir brutalt utdragna av AK som hittade en runner runner färg... Själv hittar man samma hand, AA och slår ut, just det en med AK och vi är ITM (in the money).

Efter att ha blivit utspelade (utfloppade?) och utpushad konstant av Rille till vänster om mig med större stack, i varenda pott jag tidigare spelat slår jag upp på knappen med KQ och han och Fisk-bark synar. Flopp Q J 4 med två hjärter och de checkar. Jag betar typ 2/3 pott och Rille slår om mig halva min stack och Mange lägger sig. Jag sitter och funderar i typ 5 minuter innan jag tillslut foldar... Hade ändå en ganska bra stack kvar och jag visste att Rille inte kunde jag göra det spelet helt tom. Han var i alla fall snäll nog att visa mig A8 hjärter och jag ångrar lite min laydown men ändå inte. Var ju en coinflip trots att han inte hade något par.

Sen ökar mörkarna till 2000/4000 och med 5 kvar är jag short men lyckas dubbla upp till 50k igen med AT vs 88 och får sen 55 på small blind. Alla lägger sig till mig och jag tycker vik är vekt och kan inte raisefolda så jag ställer direkt och Rille börjar fundera på big blind.

Han säger att han nog slår mig range och tar synen för halva hans stack med A7 och rivrar ett A... Vet ej om jag gillar hans syn men vad gör man. Hade jag vunnit den hade jag var varit chipleader och bra läge på första priset på nästan 6k.. Istället blev det drygt 1k för min 5:e plats.

Men ITM är alltid ITM och det var skönt att placera sig bra och få lite GP-poäng inför finalen helgen före jul :)

Annars har jag sett på Real Madrid vs Sevilla idag och vilken hawaii-fotboll det var. Efter en sjuk andra halvlek slutade det 4-3 till bortalaget och Real tappar mark i toppen mot Barcelona som tog ytterligare en imponerande seger då de igår, krossade Valencia med 4-0. Etoo var inte med så Henry tog hans plats och tackade för möjligheten med att göra ett hattrick. Vem ska nu petas då Etoo är spelklar igen? Jobbigt och vara Barcelonatränare i dagens läge^^

Med tanke på de senaste nätternas nattsuddande är jag inte alls trött nu och kanske blir det så att jag är uppe hela natten för att vända på dygnet. Vi får se :p

Har engelskaprov imorgon som jag ännu inte pluggat på så sitter garanterat upp ett tag och pluggar på det i alla fall. Godnatt! Ni som ska sova :)

Inga kommentarer: