torsdag 21 februari 2008

Cracked Aces!

Woohoo!

Igår efter att jag varit inne i stan och tröstshoppat lite så drog jag och Dan till Lundis och spelade cashgame. 0.50/1kr låg blindsen på och jag satte mig ner med 70kr. Eftersom det hade gått så dåligt överhuvudtaget på livepokern på sistone bestämde jag mig tidigt att jag bara skulle spela nöthänder den kvällen.

Det gick bra och jag byggde fint upp min stack till 110kr då jag fick KK. Sivén, som hade spelat galet "råkade" vända upp ett av sina kort och det var spader ess och sedan kollade han på det andra korter också och höjde upp till 6kr. Jag höjde tillbaka till 20kr och de andra la (varav Dan med AQc, som hade gett honom nöten på rivern). Sivén höjde 40kr till och jag gick Allin (vet inte vad som flög i mig) han blixtsynade med AA som stod sig ändå fram till rivern då en underbar kung föll :)

För en gångs skull gjorde jag ett dåligt spel och direkt blev jag belönad med att sätta en 2-outare! Kanske borde jag ha spela dåligt oftare? ;)

Live by the river or die by it

Jag cashade senare ut 265kr och alltså nästan 200 plus. Kändes riktigt härligt och rättvist efter den senare tiden ständiga bad beats :)

Förövrigt måste jag berätta om en riktigt fin pott. Det var inte jag som var inblandad, utan det var hajarna Dan och Sivén. Eftersom jag inte var med i potten minns jag inte exakta betar var men ska försöka berätta på ett ungefär hur det gick till. På turn betade i alla fall sivén 5kr(?) i potten på 2kr och bordet låg typ Ah Qh 7c 4d. Dan satt på K9 varav kungen i hjärter och synade. River blank och Dan checkade till sivén som betade 12kr.

Dan stekte lite innan han slog om med 25kr till. Sivén blev lite fundersam och frågade "hur mycket har du kvar" Dan svarade "cirka 50" och Sivén gick Allin. Dan som bara hade K-högt började klia sig i huvudet och funderade verkligen på att syna!?! Men tillslut vek han och Sivén var inte sen med att visa 63 offsuit för absolut ingenting. Äckligt bra spel i den här potten. Tänk om Dan hade hittat synen. Vore så grymt :)

En annan sjuk pott var när Lundis synade ner Rasmus Allin på rivern med Q-högt. Rasmus sa"Du har QJ" och bordet låg typ A 5 8 K 2. Lundis stekte ett bra tag innan han synade och visade QJ ;) Rasmus hade T9 och Lundis vann en fin pott.

Nu måste jag plugga matte inför provet imorgon bitti. Cya!

P.O.D - Willfire

Inga kommentarer: