fredag 8 februari 2008

Fiskar med stegar..

Hade som vanligt megalång håltimme idag och då vi fick låna en datasal kunde jag inte låta bli att spela lite.

Satte mig med 2$ på ett pott-limit holdem bord (mistake). Fick AK på post och synade en miniraise från knappen. Flopp K J x och jag checkade. Han betade 4 cent och jag slog om till 16. Han slog om igen till 32? Jag pottade om till 1$ tot. Syn och turn Q och resten åkte in. River en till kung men vad hjälpte det då tomten satt med A 10 på handen och spikade hålpipan på turn...

Efter det spelade jag 2 Hu-matcher som både slutade på exakt samma sätt. Nästan läskigt likt faktiskt. Både tomtarna jag mötte använde Allin-knappen alldeles för ofta och detta planerade jag att använda till min fördel genom att vänta på rätt tillfälle med att trycka tillbaka. Tillfällena kom men det var bara det att vid både lägena så hade fi monster.. 56.

I den första hade jag 82s och floppen kom, föga upphetsande K 7 4 regnbåge. Rundcheck och turn en 8:a. Han betar och jag synar. River 8 och han går allin. Blixtsyn av mig men tyvärr hade han stegen med sin 5-6.. Oturligt värre.

Den andra var mot en ännu större tomte som ett par gånger innan den här handen hade miniraisat min limp preflop för att sedan gå allin med 5$ i en ca 20 cent pott efter min check. Jag fick i alla fall J7 och samma procedur följde. Floppen kom 7 10 3 med två ruter. Jag checkade och för en gångs skull checkade han också. Turn ruter 7 som gav mig trissen och gjorde en färg möjlig. Jag planerade checkhöjning och checkade igen. Tyvärr check av honom också.. rivern kom en till synes blank 4:a. Jag betade vekt ut 16 cent och han gick preics som jag ville (trodde jag ville) Allin och jag synade. Han visade upp, ja 56 för rivrad nötstege och jag fattade ingenting.

Back drygt 6$ på sessionen och spelandet på håltimmar hittils den här terminen är riktigt negativt. Back uppåt 20 dollar sammanlagt. Allt har jag naturligt vunnit tillbaka hemma igen men i alla fall. Vad ska man göra på en 4-timmars håltimme om inte att grinda? :p

Aja. Nu blir inge mer lir. Snart Lagbollspel och sista lektionen med Innebandy då vi ska spela hela tiden. Ska bli kul :) Sen blir det hem och vänta på att älskligen ska komma <3 Adios!

Avril Lavigne - sk8er boi

Inga kommentarer: