tisdag 5 februari 2008

Simba-lir

Idag spelade jag en 50$ freezeout turnering och lite cashgame på simbapoker och plussade 17$ och ökade på simbarullen med drygt 30%, från 52 till 69 dollar.

I turneringen var det 12 spelare med varav 3 fick cash. Jag började riktigt illa och tappade ner till 1400 med startstack på 2500 efter att ha höjt en limpare med JT på knappen. Jag floppade öppetstegdrag och betade hela vägen ändå till rivern där jag fick syn av 3:e paret på bordet. Vid det här laget hade jag börjat leta någon annan turnering men då jag inte hittade någon bestämde jag mig för att göra ett seriöst försök på att komma tillbaka i den jag spelade. Jag jobbade mig ikapp och köpte en del potter och när vi var 10 kvar och de två borden slogs ihop hade jag 2400 i marker och hade då inte visat en enda hand sedan JT:an. Då fick en jag en rush med två händer som tog mig upp i chipledning. Först fick jag KQ och höjde upp till 300 (3xbb) och SGolden bakom synade och så gjorde även big blind. Floppen kom T 8 7 med ett färgdrag. Big checkade och jag valde också att checka. SGolden betade inte helt oväntat ut 400. Big synade snabbt varpå jag bestämde mig att gå Allin. Både vek och jag var uppe på 3800. Riktigt nöjd över hur jag spelade den handen :)

Handen efter plockade jag upp AA och höjde igen. 2 st synade och floppen kom Q 2 5 med två klöver. Jag ledde garanterat om ingen hade ett set. En av mörkarna checkade och jag betade 650 i potten på 800. En la men killen bakom, som jag hade precis tänkt ställe om allin. Blixtsyn och han visade KQ och jag dubblade upp.

Med 5 kvar låg jag på 6500 och hittade KK i första position. Jag limpade in för 200 och 4 spelare följde till floppen som kom Q 5 4 med ett färgdrag. Nästchippen med 8k betade ut 800 som var pottens storlek. Jag slog tillbaka upp till 1800 och de andra la. Men han ställde tillbaka allin. Jag tänkte på en Qx eller 54 för tvåpar eller liknande. Men eftersom jag sett honom tidigare i turneringen visste jag att han gärna överspelar sitt toppar. Lite osäker var jag ändå när jag stoppade in pengarna i potten. Han visade Q6 och turn kom en K så jag rakade in potten på 13k som försatte mig som chipleader.

Men som vanligt när jag har bra stack vill jag börja dominera och K2 i klöver på knappen höjde jag upp till 600 med. SGolden bakom mig på small synade och floppen kom Q 6 3 med två klöver och han betar ut ett fjuttigt bet av 300. Skumt spel tänker jag bara och sedan synar. Turn 8 och nu betade han 900. För att representera en riktigt stark hand gjorde jag en minihöjning till 1800. Detta är inget spel jag brukar tillämpa men på lägre nivåer som dessa (5$) brukar fiskarna tro att bakom varje minihöjning finns en riktigt stark hand. Men han synade och rivern kom en blank 7:a. Han checkade och jag fick mitt läge att ta potten på 5700 men jag fegade ur då jag trodde han satt på en vek dam och skulle hitta synen, fisk som han är. Han visade A6 för mellanpar på flopp och 4:e par på rivern. Hade jag tryckt till hade jag lätt fått bort honom och jag hade sluppit skriva om hur pinsamt dåligt jag spelade den här handen. Aja, man lär sig av sina misstag.

Nere på 9k kom jag ITM och så gjorde även SGolden och Danny905 som på bubblan dubbat upp sin stack med AA till knappt 8k. Väl in the money gick det snabbt då Danny åkte ut andra handen med 99 vs KJ då SGolden hade floppat tvåparet. Hu och jag hade 10k mot hand 20k när det inleddes. Jag turnade en triss i kungar mot hans tvåpar och vi var lika i marker. Då kom den avgörande handen och jag kan inte säga att jag är särsklit stolt över hur jag spelade den.

Fick A4o och limpade in för 600. Golden höjde till 1800 och jag synade. Flopp A K Q och han betade 600. Precis ett lika vekt bet som när han hade A6. Jag synade och satte honom på en Kung med svag kicker. Turn 7 och han betade 1800. Syn igen och river 9. Han betade nu 8400 och här är det solklart lägg men jag synade och han visade JT för den floppade nötstegen... Orkar inte ens skriva ner alla misstag som jag gjorde i den här potten. Aja, jag fick nöja mig med tröst priset på 17$ och SGolden gick hem med första priset på 29 dollars.

Direkt efter turneringen ser jag att Raymond Riis sitter med $30 på ett 0.15/0.30 -bord så jag sätter mig där med 6$. Jag plockar upp AJ och räknar fram en höjning till 85 cent men av misstag råkar jag gå Allin och han funderar ett tag och sedan synade han. Bordet kom 4 J 3 T Q och han muckade korten och jag tog potten. Han hade troligen ett par i hålet. Kanske 8:orna eller 9:orna? Jag lämnade i alla fall bordet med 11$ någon hand senare.

Imorrn har jag sovmorgon men jag ska ändå snart i säng. Måste bara läsa lite filosofi och fixa lite på mitt Afrika arbete först. Är lite hungrig med så. Aja, ska inte tråka ut er nå mer nu.

GODNATT!

Fredde Le Grand - Put Your Hands Up for Detroit (Club Mix)

Inga kommentarer: