tisdag 12 februari 2008

Plus - i både cash och turre

Kvällens grind gick helt okej då jag plussade knappt 20 dollar. Varav 10 på simba och resten på CD. På simba vann jag en 25$ guaranteed shorthanded turnering efter att knackligt kommit ITM och sedan kört över de två kvarvarande spelarna. Dock kändes liret på Simba ikväll jobbigt för att jag i början av kvällen, hade jag railat (sett på) när Dan spelade en 250$ guaranteed och i en viktig pott frågade han på msn vad jag skulle gjort och jag svarade utifrån det jag hade sett (postflop) och han förlorade en jättepott där jag negativt påverkade honom. Sorry Dan.. Ska hålla käften nästa gång :/

På CDpoker spelade jag alldeles nyss cashgame och vann 1 stor pott och ett par andra halvstora. I den stora hade jag Q8h och efter att en kille miniraisat 3 limpare var alla 4 spelarna med till floppen som kom : Q Qs 2s. "Preflophöjarn" betade ut 26 cent. Jag valde att syna och det gjorde även spelaren bakom. Turn 4 och första tomten gick Allin för 80 cent. Jag slog snabbt om Allin för att få bort färgdraget men den andra tomten gick också Allin. River blank och de visade sina händer. Den första tomten hade A6 och var alltså helt tom och den andra hade faktiskt också triss, men med sämre kicker då han visade Q5 i olika färger. Jag tog hem hela potten på drygt 10 dollar :)

Nu ser mina nätrullar ut som följande:
Simbapoker: 76$ (ska upp till 100 inom en snar framtid) - Blir nog inge problem så länge jag slipper anslutningkrånglet.
CDpoker: 26$ (målet är 100 och här spelar jag bara cashgame) - Kommer ta tid..
Bet365: Ca 400$ (avvaktar med SnG-grinden ett tag fram över) - Fokuserar mer på de andra två sidorna för tillfället. Då jag har en förkärlek till just byggandet av bankrullar :)

Men nu är det dags att sova. Gnatt!

Gavin DeGraw - Follow through

Inga kommentarer: