söndag 17 februari 2008

Som vanligt..

.. när nätpokern går bra så går livepokern åt he..hehe

Spelade en 100 rebuy turnering hemma hos Lundis i fredags och det gick riktigt bra tills vi var 3 kvar. Jag hade ca 45k i marker och Rasmus på big blind 25k. Jag limpade in på small blind för 800 med KJ och som vanligt (3:e gången i rad) höjde Rasmus upp 1000 till. Jag återhöjde till 4000 totalt. Och Rasmus började steka och jag satte honom som bäst på ett svagt ess. Han synade tillslut och floppen kom K 3 4 och jag betade ut 4500. Han slog genast om till 14k tot och jag gick Allin. Han tänkte två sekunder innan han sa " Du är ju tom, syn" Jag slängde upp mitt toppar och han visade upp 48 off suit!?!?

Men som vanligt så klarar sig klonk-proffset då rivern levererade en 8:a... :@ TILT och nere på 15k -.-. Blindsen ökade till 500/1000 och jag fick KK. Sivén höjde till 2000 och jag synade på small. Floppen kom T 5 6 - alla i klöver och jag som satt med klöver kungen checkade och så gjorde även han. Turn 7 och jag betade och han höjde mig. Jag visste jag var slagen men pga steamet gick jag Allin och han visade 98 i klöver! Inget klöver på rivern och jag ute på bubblan...

Efter det skulle jag ha åkt hem men vi började lira cashgame och av bara farten tiltade jag bort 150kr till. Eller jag åkte med KK vs Q9 då floppen kom JTx då razze satte 8:an på turn..(5:e raka gången då jag losade med KK) Sen losade jag en coinflip med AK vs JJ också... Ingen kul back-kväll alltså.

Igår hade jag en betydligt trevligare kväll då jag var i Sala med pingstgänget. Kom dit till 5 och då var det missionsmöte där. Vi lyssnade på ett par personer som berättade om sina resor i Vietnam och Tanzania. En sak som berörde mig väldigt mycket var när en tant berättade om barn fängelserna som finns i Vietnam. Där finns barn och ungdomar mellan 2 till 17 år! Vad har en 2:åring gjort för fel liksom?!? Bara befunnit sig på fel tillfället vid fel tid.. Hon berättade hur hon besökte barn-häktet och såg hur barnen låg i små små rum med knappt nå fönster och endast en halmsäng.. Kunde sen inte låta at bli att lägga en slant i kolekten för arbetet i vietnam.

Efter missionsmötet åt vi mackor och spelade airhockey. Sedan kom Sala ungdomarna och vi hade ett ungdomsmöte. Det var riktigt bra och jag gillade lovsången och även nattvardsstunden. Sedan åt vi fler mackor och var sociala med Julia, Erica, Amalia, Kajsa, Sofia, Sara, josef och Filip och allt vad de hette. Riktigt trevliga typer må jag säga :)

Efter fikat började vi leka en massa lekar och lekte enda till 12-slaget då vi tog och sa adjö och for hem igen. På vägen hem såg vi en kul skylt. På vägen mellan Sala och Västerås finns tydligen ett ställe som heter "Hallsta" och ett som heter "Vad". Vid sidan av vägen stod det: Vad-> Hallsta <-

Jag: Hallsta!
Micke: Vad?
Jag: Vad? Hallsta så klart xD

Borde klottra dit ett frågetecken efter Vad :)

Idag ska jag plugga en väldi massa spanska och sedan hitta på nå kul med Simon. Hörs!

Sean Kingston - Take you there

Inga kommentarer: