torsdag 7 februari 2008

Stöd matte

Imorse klockan 9 hade jag min första stöd-matte lektion och det var faktiskt okej. Nog för att man kände sig riktigt dum i huvudet när lärarinnan, som var totalt överpedagogisk förklarade i en kvart vad en funktion är :p Men nog förklarade hon bättre än min vanliga lärare Krister i alla fall. Den här extra matten kommer bli en bra repetetion inför det nationella provet i vår.

Som jag berättade i det förra inlägget jag skrev så spelade jag en 50 kr rebuy turnering hemma hos Rasmus igår. Det som var så speciellt med den turneringen var att det var bara troligen dem 4 bästa spelare av oss som var med. Jag, Rasmus, Dan och Bullen. Antalet rebuy blev 6 st stycken och prispoolen hamnade på 500kr. Och spelet var mycket bra. Aggresivt med många fina bluffar :)

Resultatet blev att jag och Dan hamnade headsup efter att Rasmus bubblat och Bullen åkt på en 2-outare av Dan. Dan vände och vann mot mig som kom in helt fel i hela duellen. Inga kort stämde, inga bluffar och inga trappningar funkade. Men fram till headsupen spelade jag riktigt bra och är väldigt nöjd över det aggresiva spel jag för en gångs skull presterade. Det går ju faktiskt att bluffa bra spelare :)

Kan skriva om ett dussin händer men har ingen lust. Istället ska jag se klart på Las Vegas och äta nudlar. Sen blir det plugg. Bye

Inga kommentarer: