fredag 9 maj 2008

I made it

Jag klarade det. Imorse fick jag reda på att jag fick ett klart G på det nationella matteprovet igår :) Helnöjd med ~18p av 44. Man behövde 12 för G och 23 för VG. Bara en lektion och ett prov kvar sen är jag klar med matte forever! Ska bli riktigt gött det. Nu sitter jag i skolan och väntar på att jag ska få spela Baseball på lagbollspelen om 3 timmar. Dunderskoj det..

Igår blev det lite poker för första gången på länge! Efter att Sverige vunnit mot Danmark i Hockey-VM med 8-1 så drog jag, Dan, Lundis och Jocke igång ett 50 öre/1kr cashgame uppe i Lundis lägenhet. Jag satte mig 84kr som jag ganska snabbt blinda och syna ner till 60kr. Då fick jag 3-3 UTG och höjde till 3kr. Lundis synade på small och även Dan på big blind, fast Dan såg sugen ut på att höja. Innan han synade sa han "jag får mer betalt på det här sättet". Säker tänkte jag.

Floppen kom 8 2 3 med två ruter och de checkade till mig som slänge ut en femma i potten. Lundis synade och Dan såg återigen sugen ut på att göra något men foldade. Turn ruter 5. Han checkade igen och jag betade 9kr och han synade nu snabbt. Bara ingen 4:a eller ruter på rivern så har jag honom. River så klart en lite ful 4:a och vi checkade och han tog potten med sin A5 (Woot???, dessutom inge ruter).... Dan hade förövrigt vunnit potten med 76 för nötstegen.

Sedan hade jag lite tur i en hand då jag satt med J2 svitade i ruter på small blind. Dan limpade in på knappen och jag kompletterade och Jocke checkade ner på stora mörken. Flopp Ad 7d 5c och jag checkade. Jocke betade 2kr och Dan höjde till 7kr. Jag synade för jag visste att jag skulle få med mig Jocke också. Och visst synade han med. Turn 3 off och rundcheck. River 4! Jag betar ut 16kr och Jocke synade med A4. Jag vann potten då Dan la sig med. Dan hade förövrigt Q5d så jag drog endast till runner runner! Shit vad flyt jag hade såhär i efterhand. Att inget ruter kom och att jag fick in två raka kort :)

Sedan limpade jag in på knappen med 69s och floppen kom 6h 6c 4d. Jocke och Lundis checka till mig. Jag orkade inte slowplaya så jag beta ut 3kr. Jocke synade och jag satte honom på en 4:a. Turn 5c. Check av honom igen och jag betade här 9kr (för lite?) han synade och rivern kom Kc så nu låg det 3 st klöver på bordet. Han betar ut 15kr och jag kan inte annat än syna. Han visar A3 i klöver (Woooot???) och plockar hem den stora potten. Tilt efter det..

Lundis har precis blackat Dan med slowspelade QQ och Jocke ska dra och vi säger att vi spelar en sista hand, men det skulle vi inte gjort.. Jag fick AQ på knappen och höjde till 4kr och Lundis försvarade sin big blind och floppen kom A 6 5. Check av Lundis och jag checkade också bakom. Turn K och nu betade han ut 6kr. Perfekt, han har säkert en kung. Syn och river 3. Check av honom och jag blixtställer för jag vet att han tycker sånt är irriterande. Men jag får tyvärr en lika snabb syn tillbaka och hans A6 för tvåpar vinner potten. Skit att han floppade ut mig. Hade dubblat upp om han bara hade haft en sämre kicker..

Den stora vinnaren för kvällen blev Jocke., som hade en ofantlig tur. Han träffade triss på rivern mot Lundis i fet pott. Plockade upp AA när Dan hade KK och sög ut mig med runner runner.. Men kul för honom i alla fall. Nu kanske han är med lite oftare å lirar :)

Three days grace - On my own

Inga kommentarer: