söndag 18 maj 2008

Insane game of poker

Igår spelades det en sjuk 50-rebuy turre uppe hos Lundis med hela 7 spelare. Det var jag, Dan, Rasmus, Storjocke, Pålman, Wille och Lundis. Alla startade med 10k i marker och öppningsblinds 25/50. 20 minuters perioder med fria rebuy första timmen var det gällde.

Redan i första handen vann jag en ganska stor pott med Q3 i ruter då jag fick färgen på turn mot Pålman som hade slowspelat AA preflop. Q3 är annars kallad The Gay Waiter. Fattar ni varför? "A Queen, with a tray" så klart xD hehe

Ett par potter senare hittade jag QQ. Rasmus höjde upp till 250 i tidig position och Pålman synade bakom. Jag slog om till 1400 tot och nu kallsynade Lundis på lilla mörken och det var riktigt läskigt. Kan bara sätta honom på AA eller AK där. Rasmus synade och floppen kom 10-högt. De checkade till mig som fick för mig att Lundis hade AK så jag betade 2600. Men han gick blixtsnabbt Allin och Rasmus la sig. Så gjorde även jag efter lite whinade. Lundis visade så klart två svart äss.

Sen tittade jag ner på AK UTG och höjde till 225. Alla la sig fram till Dan på small blind som slog om till 800 totalt och jag synade snabbt då jag satte honom på några typ av mellankort som t.ex. T7 eller 85 :p Floppen kom J 3 3 och han betade ganska snabbt ut 1100 och jag synade. Turn 7 och han betade 2500. Jag tänkte länge och beslutade mig för att syna igen och se vad han skulle göra på rivern. Rivern kom en blank 4:a och han funderade lite. Tittade på mig och annoserande sen "Allin" och i ett här läget kände jag att jag hade honom så jag sa omedelbart "Syn"

Dan frågade frustrerat "Vad har du nu då?" Jag svarade "Ess-högt" och han vände skamset up Q9 off suit :p Jag tog potten och slog ut honom! De andra var helt chockade över min blixtsyn :) Är lite stolt över den faktiskt :M Det var en av de bästa synerna jag gjort i min pokerkarriär. Syna ner någon med dåliga kort och vinna har jag gjort förr. Bland annat med knekt-högt mot viktors 10-högt men det som var så grymt med den här synen var att jag insta-synade "in a heartbeat" och ägde Dan totalt! He he :D

Efter den handen fick jag en rejäl korttorka. Men jag höll mig runt dubbel startstack genom steals och resteals. Med 4 spelare kvar utspelades sig kvällens tråkigaste pott då jag hittade monstret KJ på cut off/UTG (kändes som monster efter alla 8-3:or och 7-4:or). Jag höjde upp till 3000 (3BB) och fick syn av både Lundis på knappen och Wille på small blind. Potten innehåll redan då drygt 10k.

Floppen kom Kd 3d 8c och Wille betade ut 6500. Jag gick blixtsnabbt Allin och Wille funderade lite. Rasmus och stor Jocke stressade Wille att hänga med till Bark och lira CS så han synade och visade Qc 7c. Alltså ingenting! Bara Dam-högt och drag för runner runner tvåpar eller färg. Och jo visst. Det kom -.-

Turn: Tc..

River: Ac... YOU GOTTA BE KIDDING ME?!?!?!?

Heeeelt sinnessjukt.. Varför mot just mig Wille? Fast å andra sidan. Jag var ju "bara" 95%-ig favorit att vinna potten på floppen.. la la la la la. Det var riktigt tråkigt med tanke på hur bra jag hade spelat fram till den handen. Men men.

All you can do, is to get your money in with the best hand. The rest is up to lady luck :)

Nu ska jag kolla VM-finalen i hockeyn mellan Ryssland och Kanada. Tror faktiskt på rysk seger. Det är deras tur i år. Ciao!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig dampat så mycket mot domarna förut än just i matchen Kanada-Rysslands första 10 minuter av första perdioden, där domarna tillät kanadensarna mangla på ryssarna utan någon som helst ingripande och sedan hade måttet att visa ut ryssar för mindre saker så småningom..
kanadas premiärminister log på läktaren och jag kan nästan svära på att hans bankkort såg ovanligt fattigt ut... -.-

Tiltmaster sa...

Hahahah. Kan inte annat än hålla med^^ Men det gjorde ju inget. Ryssarna klarade det ju ändå :D Kovalchuk my Hero! xD

Men ska du inte hänga med och lira nått snart? Skulle va kul och möta dig och se om jag läser dig lika bra som jag läser Dan :)

Anonym sa...

Sure meddela bara tid och plats så ser jag efter i Student-Kalendern om vi hittar på något då eller inte
:)

Tiltmaster sa...

Hehe ok bra :p Men du kan med höra av dig och tjata på mig så det blir lir :)