tisdag 27 maj 2008

Tråkigt

Som kompensation för lite bloggande på sistone kommer nu ett ganska långt blogginlägg.

Den här veckan är, och kommer att fortsätta vara en riktigt, riktigt tråkig vecka. Allt jag gör är att plugga. Inge fotboll, poker eller hängande med vännerna. Nej, bara plugg. Och den lilla tiden jag inte pluggar tänker jag istället hela tiden på att jag borde plugga. Okej. Lite överdrivet kanske men du förstår vad jag menar. Men men. Snart är mitt livs jobbigaste skolår slut! Bara 4 prov och 2 inlämningsuppgifter kvar xD Detta på hela 5 skoldagar.. Sedan ska allt hinna betygsättas innan den 5:e juni. Men vi slutar inte förren den 11:e, sista dagarna kommer alltså vara helt meninglösa. Kommer vara motiverande att gå upp till skolan och inte göra ett skit när man vet att 99% av alla gymnasielever i Sverige redan har gått på sommarlov... Jag sjunger en sång, jag sjunger en sång! Hurra, Hurra!

I helgas var jag hos älsklingen och hade ett par riktigt trevliga dagar. En dag låg vi ute på en båt och glassa hela tiden. Det var riktigt fint må ni tro :) Vi såg även ESC och än en gång blev man chockad över hur dålig musiksmak vissa länder har i Europa. Men roligt var det i alla fall när Sveriges Björn Gustavsson fulade sig nå så grymt mycket! 12 points to Sweden! Oh, no. You can not vote for your own country no. Nooway! 12 points to Norway! Hahaha xD Nu kommer alla tro att vi svenskar suger på engelska.. Men lätt värt det^^

Idag har jag haft en givande dag. Gick upp kl 8 efter cirka 4 timmars härlig sömn och tog 8.13-bussen. Väl i skolan går jag till sal 159 för att få reda på vad jag fick för betyg i stresshanteringkursen som jag gick nu i vår. Efter att fått betyget MVG och massa beröm för både skrivning och min entusiasm gick jag för att ha håltimme till, hör här: Klockan 14.05! Jag borde egentligen ha gjort ett Filosofi prov kl 12.25 men min lärare hade hört om min panik angående plugget så jag fick det framflyttat till på torsdag. Provet har, av de som gjorde det idag förövrigt blivit kallat "Det värsta provet någonsin" av samtliga elever. Det var tydligen 27 frågor med typ A till D på varje. PLUS en avslutande uppsats. Känns som om jag verkligen ser fram emot skiten på torsdag förmiddag -.- Kanske läge att nöja sig med VG i filosofi?

Anyway, klockan 2 hade jag i alla fall dagens första riktiga lektion och det var historia. Dampade lite om min kändis Sean Paul Sartre gjorde jag, sedan hade vi idrott nere på trollebo. Och det var jag, Filip och Mathias som hade hand om den. Det var vår egen lektion och vi spelade då så klart fotboll i det otroligt vackra vårvärdet. Vi körde uppvärmning, 3 övningar + match och stretching. Det gick jättebra och vår klass tyckte det var kul, för en gångs skull med fotboll! Christian, vår lärare tyckte vi utförde lektionen på ett exemplariskt sätt. För det och så klart en massa annat gav han mig betyget MVG i Idrott A :)

Ikväll ska jag försöka plugga. Imorgon likaså. Torsdag något lugnare. Fredag blir det beachparty. Lördag poker? Jukka var visst sugen. Söndag plugga sönder mig. Hörs om ett par dagar om jag inte hittar något spännande att skriva om. Kommer nog lägga ut ett par vidoes istället. Har ett par bra på lager :)

Peace out!

Takida - Burning inside

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det var härligt i helgen :P Men Yang sa att vi skulle få komma när dem hade riktig fest nån gång sen, som hon trott det skulle blitt nu...
Beachparty på fre? Nice, jag ska på ett på ons ^^

Tiltmaster sa...

Hehe okej. Låter skoj^^

Ja, vi ska ha det som avslutning i pingst :) Det är iaf vad jag hört xD