fredag 30 maj 2008

No more matte!

Så har jag äntligen haft min sista mattelektion på Kantzowska! Det var ett prov som gick skit :p Troligen icke godkänt haha. Men jag lär inte få IG i kursen då jag nästan hade VG på nationella. Bara när min lärare själv gör proven som det går åt pipsvängen -.- Filip, the master of math fick förresten 39poäng och 3 MVG-stjärnor på det nationella provet i matematik B. Max man kunde få var 40p och 3 MVG-stjärnor! Och han ska inte ens läsa matte C, för han tycker matte är tråkigt^^ Hahaha

I alla fall, för att fira denna lycka gick jag, Filip, Mathias och Rosalie ner åt en Kinabuffé på Wing Waah :M Hur gott som helst! Precis som vanligt :) Vi passade även på att fira en hel massa andra saker! Att skolan snart är slut, sista fredag vi behövde gå upp, sommaren är här, mina MVG:en i Lagbollspel och spanska m.m. :)

Men idag fick jag höra en grymt tråkig sak. Min spanskalärare Eva-lott har fått sparken från Kantzowska... I förrgår hade en av rektorerna lämnat en lapp(!) i hennes skåp där det stod att de hade bestämt sig för att säga upp henne. Detta är helt otroligt enligt min mening. Hon har jobbat på skolan i 7 år och har jobbat mycket övertid pga av att schemaläggarna inte kan planera. Vi har tvingats ha lektioner på håltimmar, tidiga mornar och sena eftermiddagar. Det finns minns 40 st anställda som kommit in efter henne om man säger så. Det finns (fanns) 3 spanskalärare på skolan varav en går i pension nästa år! Varför då låta henne gå? :(

Riktigt tråkigt tycker jag efter hon nog är den bästa läraren som jag haft på Kantzowska. Alla som någonsin haft henne säger precis likadant.. Borde det i vara eleverna som, ska lära sig nått som bestämmer vilka lärare man ska ha kvar? Får jag någon sugig lärare nästa år hoppar jag över spanska steg 5.

Nej nu, bidde jag pisst. Ska damsuga och försöka få ur mig min negativa energi. Ikväll blir det Hallsta och kanske Lisjö. Bye!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blev också lessen över att dom ska sparka henne. Jag hade spanska ett år i ettan, och hon är nog fortfarande helt klart en av dom bästa (om inte den bästa) läraren jag har haft. Hon fick lektionerna roliga och hon är verkligen engagerad i sina elever! Och så låter dom lärare som henne gå, och gerdt vara kvar!! GAAAH BLIR SÅ ARG! Kämpar för tillfället för att få gerdt sparkad, för han är verkligen så dålig som en lärare kan bli..

Tiltmaster sa...

Ja, precis! Det är helt sinnesjukt :( Sparka Gerdt istället!