torsdag 17 juli 2008

Drar igen

Denna gång blir det till Rönninge och dess förort Stockholm(^^). Jag har inte träffat Älsklingen nu på ett tag så tänkte hålla till hos henne i helgen. Kommer bli mycket trevligt tror jag :) Saknar henne så.. <3

Igår blev det ytterligare en pluskväll. Cashgamet hos Lundis med Dan, Rasmus, Wille och Bullen håll på att gå åt skogen men sen löste det sig väldigt bra. Jag satte mig med 52kr som jag fick upp till ca 100 innan jag försökte mig på en bluff med 9-7 off suit. Jag checkraisade turn och gick sedan Allin på rivern på bordet x x A K x. Men Bullen synade glatt ner mig med A2... Ångrar inte min bluff alls. Den "borde" ha funkat. Jag satte honom på svagt äss eller en kung och då kan man inte syna där.

Först tänkte jag sluta spela men tillslut köpte jag in mig för ytterligare 100kr. Spelet var vi det här läget 3-manna då bara Dan och Bullen hade marker kvar. Jag ökade på stacken något och fick sedan dagens första pocketpar efter 2 timmars spelande. Det var 4-4. Vi limpade till Bullen som höjde 9kr till (slänge bara in pengarna i potten) Dan synade och tog den ganska tveksamma synen men alla hade hyfsat djupa stackar så. Anyway, floppen kom Q 8 5 med två klöver och det blev rundcheck och på turn kom en fin liten 4:a. Jag betade direkt ut 14kr och Bullen slog om till 42 tot. Dan la och jag ställde in för ytterligare 50kr och han la ganska snabbt hans färgdrag. Rivern hade varit klöver 5 vilket hade givit han färgen och jag hade fått kåken och alla hans marker.

Men det gjorde inget, för det skulle jag ändå få tillslut. Fick JJ och limpade bara med då Bullen straddlat och floppen kom K 5 2 med två spader. Bullen betade 4kr och Dan synade snabbt bakom. Tänkte nästan lägga handen redan där men för bara 4kr kände jag mig tvungen att se nästa kort. Det kom en knekt(!) och Bullen betade 13kr och jag slog om 35kr till. Dan la och Bullen sa" 50 till" och jag blixtställde honom för hans resterande 75 kronor. Han kände sig tydligen tvungen att syna trots att han satte mig på KJ. Han visade 5-2 för floppat tvåpar men drog nu dött och jag tog hem potten på 380kr. Mumma! :M

Efter det hann Dan blacka Rasmus lilla stack med AA och sedan avslutade vi spelet. Jag och Dan drog ner och köpte pizza på Milano och sedan drog vi upp till honom och såg på filmen Allin. En bra film tyckte vi båda men vadå 10/15 blinds??? Eller varför fick spelarena betade lika mycket som lilla mörken i turneringen??? Blir så trött på att de inte kan anlita någon pokerspelare när de gör filmer med pokerinnehåll -.-

En lyckad kväll blev det alltså. Nu måste jag packa och äta så jag hinner på bussen från Västerås kl 15.20. Bless :)

Eminem - Without me

Inga kommentarer: