måndag 7 juli 2008

Scary moment

Nyss när jag åkte hem från Hallstamoppen höll jag på att dö. Jag åkte som vanligt på den smala årbyvägen där man sällan möter någon överhuvudtaget. Men vid ett krön märker jag att det åker en stor slammbil efter mig så jag svänger in till kanten och låter han köra förbi. Men när han väl ligger framför mig så kör han jättelångsamt och jag som inte ser ett skit ligger snällt bakom och väntar på ett läge att köra om. Det småregnade och jag frös och ville hem.

I alla fall så i slutet av den sista byn innan Borgby så blinkar han och svänger lite åt höger, ungefär som om han skulle in på gården som låg där. Så jag kör då ut på vänster sida för att köra om honom men där kommer en bil och jag håller på att skita på mig och trycker på alla bromsar jag har, alltså bara frambroms då bak gick sönder i förrgår (ska beställa ny imorrn) och störtar ner i diket. Nog för att bilen typ stod still men jag blev ändå skit rädd av chocken. Både jag och moppen landade mjukt och ingen av oss skadade sig. Pjuuh

Förövrigt så plussade både jag och Dan cirka 250kr på CG-liret igår. En bra kväll med andra ord. Det var bland annat en hand som var helt riggad som jag vann där jag turnade nötstegen mot Dan som hade tvåpar och färgdrag och Lundis som hade toppset. Tur att rivern kom blankt :)

Nu ska jag äta mat sedan tar jag bussen in till stan. Måste köpa datamus och kläder. Så.. hej hej då!

LOK - Passa dig

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad läskigt! Men tur att det gick bra :)

Tiltmaster sa...

Hehe japp :) Men vad har hänt? Har du slutat bloggat..? :(