måndag 28 juli 2008

Cykeltur vid Göta kanal

I helgen var jag nere i Kristinehamn med Älsklingen. Vi bodde där på en lantgård tillsammans med resten av hennes familj, hennes farmor och farbror m.fl. Igår, lördag hade vi bestämt oss för att ta våra cyklar (hyra 2st) och spendera en heldag längs Göta kanal.

Sagt och gjorde gick vi upp halv 8 på lördagsmorgonen och åt frukost. Jag som inte hade fått mer än 4 timmars sömn var ganska trött och höll på att somna med mackan i munnen. Vi fixade i ordning oss och klockan 9 lämnade vi gården. Bilfärden gick först till ett trevligt litet hamnställe som hette Sjötorp, där vi hyrde cyklar och sedan åkte vidare med alla 9 cyklarna på en kärra bakom deras king cab. Färde bärde av till Tåtorp där vi startade vår cykling.

Sträckan vi skulle cykla var nästan 4 mil så det var naturligt att vi började i ett ganska långsamt och behagligt tempo. Vi cyklade en bit sedan åt vi lite mackor. Sen cyklade vi en till bit och fikade bullar och negerbollar. Mycket trevligt var det faktiskt. Jag och Katta tyckte om stället vi fikade på så mycket att vi tänkte bygga vårät egna lilla hus där. Vad är det man behöver då?Först och främst tyckte vi båda vi att man behövder en stor säng. Vad är det andra man behöver? Jag tyckte en laptop men Katta höll inte riktigt med xD Hon ville ha ett kök och en massa andra onödiga saker^^

Anyway, körde vidare och jag och Katta cyklade mest hållande varandras händer och tillslut, när vi även försökte kyssas cyklandet gick det som det gick. Vi åkte ner i diket.. men det gick bra så :p haha

Nästa ställe vi stannade på kollade vi lite på ko-bingo. Det är säkert kul om man är med själv å spelar, men för oss var det göör tråkigt så vi gick och spelade minigolf istället, i hettan. Vilken hetta det var alltså. Årets varmaste dag var kanske inte den bästa dagen att ta en lång cykeltur på xD Golfen gick bra för mig som vann över ungdomarna men Kjell slog mig med ett par slag totalt.. :p

Med bara ett par kilometer kvar till målet stannade vi igen och åt mat. Vi grillade grillspätt och det var riktigt fint efter en heldag utan riktig mat. Sista bitan kvar att cykla fick Katta damp. Som började cykla som bara den och jag försökte hänga med på min gammcykel men det gick inte. Väl framme i Sjötorp fortsatte hon att cykla. Hon cyklade runt, runt och fram och tillbaka. Hon hade verkligen mycket överskottenergi då. 4 mils cykling räckte tydligen inte för henne xD

Men när hon väl hade lungat ner sig drog vi ner till hamnen och hittade en bänk där vi kunde mysa lite. Vi hade en jättefin solgång framför oss och samtidigt hörde vi en trubadur spela. Det var mycket trevligt och romantiskt <3 Det kom några ungar dit och badade men vi skrämde bort dom sen ;)

Men efter ett tag kom myggen och förstörde vår tillställning. Så vi gick en promenad i hamnen innan vi åkte hem. Hemma på gården i igen var vi trötta efter vår 15-timmars utedag då klockan hade hunnit blivit över halv 1. Vi somnade gott efter en dusch.

Idag gick vi upp vid 12 och sedan åt vi spagetti och köttfärssås innan vi halv 4 åkte från gården. Kattas pappa skjutsa hem mig och väl hemma igen var pokerdags igen. Vilket kom att bli en berg och dalbana kväll. Men det skriver jag om i nästa inlägg. Nu är jag trött och ska sova.

Sover hos Tomas och Sofia så jag kan sitta barn åt Erika på förmiddagen imorrn (måndag) :)

Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe fin samanfattning där. Riktigt mysig helg blev det ju faktiskt <3 men vi va väl inte sådär jätteduktiga på å skrämma iväg småungarna, verkade mer som om dem tröttna på badet istället för oss sen. Vi får öva på det där haha

Tiltmaster sa...

Hehe tack. Jo faktiskt :) Inte trodde jag det från början, måste jag erkänna^^

Men dom gömde ju sig där nere i vattnet i alla fall. Men visst kan vi blir bättre på det <3 :)