onsdag 16 juli 2008

The final nine

Så var det klart vilka 9 spelare som kommer att spela finalbordet i WSOP main event den 9-10 november och tävla om första priset på över 9 miljoner dollar! Alla kvarvarande är garanterade minst 900k$ som 9:e platsen är värd.

Tyvärr så kommer det vara ett tråkigt finalbord med inga svenskar och inget proffs. Flest amerikaner så klart men även en dansk som jag hoppas på. Peter Eastgate ligger 4:a och har ett perfekt utgångsläge att plocka hem segern. Och enligt Daniel Negreanu så är han också en bland dom bästa kvar. Vore skoj med dansk klonk tycker jag :)

Bästa svensk var Niklas Flisberg som slogs ut på 25:e plats och fick för det $257 334. Bland superproffsen var det Phil Hellmuth och Mike Matusow som klarade sig längst. Både bustade med ca 30-40 spelar kvar. Mycket, mycket trist :(

Bättre gick det för mig som lyckades vinna 100 freeze turnering igår hemma hos Lundis. Jag spelade bra och hade flytet med mig. Den stora potten som gav mig chipleaden och gata till första platsen var när jag hade AT i ruter på lilla mörken och blindsen var 300/600. Alla la sig fram till Rasmus som höjde upp till 2000 på knappen. Jag satt med drygt 10k och tryckte in degen. Men då fick jag blixtsyn av Wille bakom med KK... Men bordet gav mig både ett äss och dessutom två stycken tior xD Lucky me :)

Jag slog sedan Bullen headsup och Dan bubblade. Efter det blev det cashgame där jag backade 18kr totalt. Men var en hand där som jag verkligen ångrar hur jag spelade. Jag hade KK och gjorde förstor limp-raise preflop.. Hade jag inte gjort det så hade jag fått alla Bullens marker då han hade KQ och bordet hade kommit K Q x Q x. Vilket setup det hade varit^^

Ikväll blir det nog mer lir. Dock så blir det inget Gröna Lund för imorgon då ingen verkar ha råd. Vilket jag tycker är lite konstigt då de andra jobbar och inte jag :p Men jag åker nog till Sthlm imorgon ändå. Katta bor ju som bekant där <3 :)

Shinedown - Stranger inside

Inga kommentarer: