fredag 4 juli 2008

Ett par dagar sen

Nu är jag tillbaka i Kolbäck efter ett par härliga dagar i Sthlm med Älsklingen. Vi var vänt dygnet, kollat på en ostindienfarare, hyrt samma film 2 gånger utan att sett den, sett den nya Narnia filmen på premiärdagen, firat 7 månader tillsammans med mera :p Nu kommer det dröja innan vi kommer kunna träffas igen då både hon och jag ska iväg och resa till olika ställen i Sverige. Sedan ska hon också börja sitt sommarjobb på huddinge sjukhus så vi får när vi kan träffas igen.

Igår när jag kom hem efter den låånga 1 och ½ timmars bussresan från Sthlm (fattar verkligen inte hur Katta pallade åka 30 timmar ner till frankrike och sedan upp igen i buss :S) så satte jag mig och läste en massa pokerbloggar om folk som är i Las Vegas just nu. Så grymt kul de verkar ha och jag längtar till jag är över 21 och har råd att åka dit jag med. Poker-VM är ju i full gång och idag börjar huvudeventet med 10k$ i inköp och flera tusentals spelare med. Ett förstapris på ett par miljoner dollar förväntas det vara. Lite små galet^^

Efter det tryckte jag i mig lite mat och drog sedan iväg till Dan för lite spel. Väl där mötte jag också Rasmus som ville spela omaha-turrar med turbo struktur så det gjorde vi. Varken jag och Dan spelar bra med hypersnabb struktur men det gör Rasmus som vann båda turneringarna då han stressade sönder oss eftersom han ville hem och sova.

Efter att Rasse stuckit gick jag och Dan ut på en liten prommenad runt Hallsta innan vi fortsatte liret bara han och jag. Vi började spela samtidigt som vi lyssnade på Kalle Baah och pimplade té och man kände hur allt nästan blev nostalgiskt. Precis så var det ju vi gjorde förra sommaren med <3 Läs gärna inlägg från Juni/Juli 07 så förstår ni :) hehe

Igår spelade vi i alla fall 4 texas omgångar och en dealers choice och totalt vann jag med 4-1 i matcher då det enda jag förlorade var den andra texas-omgången. Men hela 4-1 är något missvisande då vi spelade ungefär lika bra men det var jag som hade turen på min sida i de avgörande potterna. Här kommer två exempel på när båda spelar rätt fast det är jag som går vinnande ur potterna.

Hand 1. Jag höjde upp till 225 med Q5 i hjärter på knappen och Dan synade och floppen kom Qd Jh 8d. Dan satsade rakt ut 350 och det kunde betyda många olika händer så jag synade bara. Turn kom hjärter 2 så jag la till ett backdoorflushdrag till mitt toppar. Dan satsade igen och funderade återigen på att höja men det blev bara syn. River kom hjärter 6 och min färg satt. Dan checkade och jag gick direkt Allin. Han började muttra och whina en massa innan han tillslut synade med sitt floppade set i 8:or.

Hand 2. Det var dealers choice och jag valde Pot limit "Duece to seven tripple draw" och fick 5 4 2 x x på handen och höjde pott. Dan synade och han köpte in två nya och så gjorde även jag. Jag fick två höga skräpkort som jag kastade efter hans check. Nästa byte fick jag in 3-7 så jag satt helt plötsligt på nöten, 2-3-4-5-7! Dan satsade 300 och jag slog om till 1300 och han synade. Han köpte ett kort och jag var så klart nöjd. Han checkade och jag satsade hälften av mina kvarvarande marker och han ställde mig med 8-6-3-4-2 och jag vann en riktigt stor pott.

Som sagt, både dessa händer spelades sig själv och det var jag som hade turen med mig, för en gångs skull :) Nu ska jag iväg till Walden och beställa en ny bakbromsvajer till min lilla fox. Sedan blir det Haga där jag ikväll är värd tillsammans med Eric. Ett stort avsvar vilar på våra axlar min gule bror ;)

Hoobastank - Crawling in the dark

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, 1,5 h e iiingenting ;) Fast kmr väl vänja om mig snart...

Tiltmaster sa...

Hehe för dig nej. Gör inte det, är brysselresan med buss med? :p pussar<33

Anonym sa...

Nja e väl inte bestämt hur vi ska ta oss dit, lr ens om de blir av... Men vi kan ju fixa buss om du vill xD

Tiltmaster sa...

Hehe ok^^ Nja, gärna något annat färdmedel i så fall. Flyg? :)