måndag 28 juli 2008

Turrehaj och CG-fisk

Igår så samlades vi 6 pers uppe hos Dan för en 100 freezeout turnering. Den gick verkligen som på en lång rälls för mig. I andra handen jag spelade dubblade jag upp mot Rasmus när jag floppade ett set. Sen bustade jag i den ordningen Bullen, Wille, Dan, Tomas och sist Rasmus som dubblade sin insats för andra platsen (han köpte in sig igen under det första varvet - vi brukar tillåta det). Jag tog hem fina 450 som första priset var på.

350 plus låg jag alltså igår. Men det var innan vi började spela cashgame... tillslut kom jag att gå minus på kvällen. Endast 20r men det känns lite surt såhär i efterhand. Första hundringen gick lite upp och ner tills Dan bustade mig då han hade KK vs mitt flushdrag. Vi drog turn och river två ggr men jag losa båda..

Körde in 70 till då fick jag min favorithand, 8-6. Vi var 4 till floppen som kom 5 7 2 med två klöver. Tomas betade 8kr och jag synade för att antingen träffa stegen (8 outs) eller få representera en färg om ett till klöver kom. Turn var en ruter tia och han satsade igen och jag synade snabbt. På rivern kom klöver knekt och Tomas checkade jag visste han var rädd för färgen så jag gick Allin. Men min bluff synades av hans tvåpar 10-7. Jag ångrar dock inte min bluff. Det enda jag ångrar är väl att jag försökte på mig den mot en spelare som har väldigt svårt att lägga hyfsade händer.

Körde in 100 till som jag fick upp lite innan jag hittade TT och limpade in. Dan höjde upp till 15kr och Tomas synade bakom. Jag slog om ytterligare 67kr med 41 kvar. Dan folda men Tomas synade och sa "Du har mig slagen men jag vill se floppen". Floppen lades upp 8 3 2 regnbåge och Tomas gick Allin för mina sista 41kr. Jag synade såklart (redan lagt in 3/4 av stacken!) och han vände upp en triss i 8:or och jag trodde seriöst jag skulle dö.... HUR I HELA FRIDENS NAMN hittade han syn där preflop???

I praktiken synade han min Allin före floppen på 125kr med par i 8:or(!?) Jag hade dessutom spelat tajt under kvällen så jag kan verkligen inte förstå hans spel. Jag hade förövrigt inte ens synat höjningen till 15kr med 88! Årets fisksyn belönades stort och potten på drygt 280kr skickades över till hans sida av bordet.

"Nice hand sir. By hand I mean catch, and by sir I mean moron"

Tilt över den potten rök ytterligare 100kr och dagen slutade alltså på minus - trots den finfina starten -.- Tomas plussade över 550kr på cashgamet och lämnade bordet som enda vinnande spelaren.. förövrigt :p

Jag är inte alls nöjd över att jag tiltade så mot slutet. Borde ha kunnat hålla mina känslor i schack. 80/20 lägen har man ju förlorat massor av.. men det var många saker igår som gjorde mig lite galen. Först höll rasmus på med dålig pokeretik, sen slowrollar Tomas fast han inte ens vet om det och sen suger han ut mig och det blev bara för mycket. Sen var jag även grym kortkall i cashgamet och det hjälpte ju inte direkt. Inte ens dom händerna jag la hade jag träffat nått xD

Fortfarande är min största lucka i spelet tiltandet. Måste fixas snart. Fast jag har blivit mycket bättre på att inte tilta, särskilt i turneringar. Men i cashgame går jag lös direkt om jag losar en pott som storfavorit på ca 300kr eller mer^^

Nog om pokern. Imorse gick jag upp kl 7 efter härliga 4 timmars sovande och tog hand om min kära systerdotter Erika. Hon är så härlig så. Då hon inte skiker eller gråter d v s :) Jag hjälpte även Tomas och Sofia med städning och röjning av huset. Vi fick massor gjort innan kl 13 idag då fotograferskan kom och tog kort på huset som är till salu då de ska flytta in till Kolbäck den första november. Någon köpa?

I alla fall kändes det ganska konstigt nyss när jag kom hem. Klockan var liksom bara 14 och jag hade ändå gjort jättemycket på dagen. Det är jag ju inte van vid haha ;)

Ikväll blir det grillning med hela familjen. Bye :)

Nightwish - Nemo

Inga kommentarer: