onsdag 30 juli 2008

Kortkall och utsugen

Igår så var det inte så kul att spela poker. I 100 freezout turneringen jag spelade igår uppe hos Lundis blev jag lottad mellan flopp-älskarna (synfiskarna) Tomas och Wille. Och en sån lottning går väl an om man får lite kort och jobba med, men det fick jag inte.

Försökte göra lite moves med JT och KT i sen pos men då floppade oftast motståndaren set eller toppar.. Jag var i alla fall nere på 4200 med 4 kvar och blinds 300/600. Med bara 7 big blinds är det autoställ med väldigt många händer så jag blev jätteglad när jag tittade ner på kvällens bästa hand AJ. Rasmus tog synen med J8 och jag dubblade upp till nästan 9k.

Handen efter fick jag AJ igen och slog upp till 3k med 5300 bakom. Wille och Rasmus la sig men Tomas, som var stor chipleader ställde mig och jag synade. Han visade AT och då sa Rasmus att både Wille och han själv slängde varsin tia så då återstod bara en tia för honom att träffa. Floppen kom J K x och Tomas hade nu istället för 1 out, 4 st då han behövde en Q för stege. Klick sa det på turn när damen föll på bordet. Tack och adjö sa jag till potten som hade tagit mig till chipledning. Jag var bara 85%-ig favorit att vinna handen preflop...

Tomas och Wille gjorde upp om segern efter att Rasmus bubblat. Och det var egentligen inte konstigt alls att det var de två som hamnade heads up för båda två hade sjukt bra kortsnitt den här kvällen. Tomas hade de högsta paren 5-6 ggr och Willes flertaliga trissar hjälpte ju till de med. Wille vann tillslut då Tomas semibluffat i fel pott.

Ikväll kommer Filip hit och vi ska kika på ett par rullar. Ska bli kul att träffa honom igen då det var 3-4 veckor sen sist. Jag var ju först 1 vecka i Norrland sen drog han till Frankrike i 2 veckor. Den greken ^^

Italio Brothers - Counting down the days

Inga kommentarer: