lördag 21 juni 2008

Midsommar

Jag hade en mycket trevlig midsommarafton. Kvällen började med grillning kl 18 i Haga, vid missionshuset där. Jag och Eric delade på ett paket korv med bröd och det var gott. Sedan delade vi upp oss i 3 lag och körde en 6-kamp. Första grenen skulle man gå på styltor och det sög jag på. Men tack vare några andra i mitt lag så vann vi den grenen. Sedan var det bollkastning och den vann vi med, otroligt nog eftersom Mickes lag hade värsta utgångsläget då de startade sist. Sen var det hoppa säck och jag tror vi kom tvåa där.

Nästa gren var den grenen där jag skulle visa vad jag kunde. Det var fotbollsstraffar där man skulle sätta bollen i 3 olika hål i målet och jag hade verkligen all press på mig när jag gick fram där som sista man och behövde bara sätta en av två skott men jag sköt på kanterna och misslyckades.. Vi kom delad 2a (alltså sist) men vi låg ändå i ledning inför de två sista grenarna som var bära vatten och bära potatis - båda på sked. Dessa vann vi med, fast vi anklagades ha fuskat i vatten-grejen. Alla lag fick då mellanpoängen och fuskade vi? Jag skulle inte kalla det fusk snarare problemlösning ;)

Anyway vi vann och är väldigt stolta över det :p Sedan kastade vi lite frisbee innan andakten och fikat. Efter de spelade vi fotboll och det var som vanligt skoj :) Sen stack typ alla hem :/ Men jag, Eric och Emanuel (mickes lillebrorsa) stannade kvar den stund och käka glass och pimplade cider. Sen kom Benjamin (mickes andra bror) och då gick Emanuel hem. Vi började spela en massa olika kortspel. Bland annat chicago, plump, bluffstop och sen avsluta vi med bluffpoker. Det var också mycket kul. Klockan 02.53 stack vi ifrån Haga. Benjamin åkte hem och jag och Eric åkte hem till mig. Jag honkade honom nästan hela vägen och väl framme åt vi var sin macka och sedan satte vi igång. Eric skulle nämligen hjälpa mig med att fixa Miranda.

För den som inte vet så är Miranda ett chattprogram, som MSN fast det tar mycket mindre kraft att ha igång och är mer nördigt. Alla riktiga datanördar har det programmet för i det kan man bestämma allting själv. Det finns masssor med inställningar som det bara är att välja och vraka mellan. Lite före 7 på morgonen var allt klart och nu har nästan alla inställningar som jag vill ha och nu är jag lite geekigare än dom flesta^^

Eric i alla fall hem då och jag tog en tallrik med fil (frukost?!?) och sedan gick jag och la mig. Som sagt. En bra midsommarafton :))

Idag vet jag inte vad som händer. Är ju i alla fall Holland vs Ryssland i EM-kvarten ikväll men vore kul om någon skulle vilja spela poker med mig (A) Ciao :)
Shakira ft. Wyclef Jean - Hips don't lie

Inga kommentarer: