måndag 16 juni 2008

Nyhem 08

Imorse klockan halv 5 kom jag hem igen efter en riktig Jesus-weekend i Mullsjö på Nyhemveckan 2008. Det var riktigt underbart men den här gången ska inte det få bli som alla andra gånger man varit på liknande grejer. Man kommer hem helt peppad på att leva ett bättre liv och sprida det glada budskapet men väl i vardagen går man tillbaka till samma gamla vanor och allt är precis som innan..

Nej, den här gången ska det inte bli så. Jag ska stegvis förändra mitt liv nu (börja läsa bibeln också hemma bl.a.) och bli mer öppen och pratglad om min frälsare Jesus Kristus. Han som gav sitt liv för mig så jag kan få bli förlåten för mina synder och få evigt liv. Det minsta jag kan göra för honom borde väl vara att berätta vem han är..

När jag vaknade idag så gick gårdagens match mellan Tjeckien och Turkiet på Tv4Sport. Jag såg den och vilken match det var! Tjecken satte 2-0 i den 62:a minuten och alla trodde de hade säkrat avancemanget (så även jag) men turkarna gav sig inte, utan lyckades både reducera, kvittera och göra segermålet innan domaren hann blåsa för slutsignalen. När dom kvitterade med 15min trodde jag fortfarande att det var lugnt. Men efter en riktig målvaktstavla av Peter Cech i Tjeckiens mål stod det 2-2 i den 87:e minuten.

5 minuter senare misslyckades den tjeckiska backlinjen med att ställa Nihat som helt fri riktigt snygg placerar bollen i borte hörnet förbi en framrusade tjeckisk målvakt och 3-2 till Turkiet var ett faktum. Helt otrolig vändning på en kvart! Tjeckien hann inte kvittera utan de enda de lyckades med de sista minuterna var att få Volcan i turkiets mål utvisad :p Grym match! Såna vill jag se fler av i EM. Jag skiter i att mitt tips 2-0 till Tjeckien och kvartsfinal för dom gick åt skogen^^

Senare ska jag se om Tyskland klarar förväntningarna mot EM:s sämst rankade lag Österike ;) haha bye!

P.O.D - Youth of the nation

Inga kommentarer: