tisdag 3 juni 2008

Skogs-Tv

Sedan ett par måndader tillbaka blev jag av med en massa tv-kanaler på mitt rum då tvillingkortet gick ut. För ett par dagar sedan hände samma sak i vardagsrummet så nu kan jag inte se varken 3an, 5an, Mtv, Eurosport mfl. Har bara kvar svt, 4an, voice och 6an nu, trodde jag. Men idag när jag kollade på 4an gjorde de reklam för att Tv4Sport fanns tillgänglig för 70% av alla med endast marknätverk. Så då gjorde jag en kanalsökning och visst kunde jag ha den kanalen! Denna nyhet räddade min dag för det är en av mina favoritkanaler :)

Ja, just ja. Idag lämnade jag in reportaget om samerna och historiearbetet om Jean Paul Sartre och så skrev jag även provet i logik. Så klart var det helt stört och det kom saker som inte alls tillhörde logik avsnittet... Men men. Nu är det över. Har gjort mitt sista prov för den här terminen! Förövrigt träffade jag på min mattelärare idag och han sa att jag klarade G på senaste provet :) Dock så hade han tydligen letat ihjäl sig efter mitt sista papper, som jag aldrig skrev :p Det där med MVG-frågorna^^

Idag så har jag mest kollat poker på pokertube. Bland annat Aussie millions finalbordet 2008 där Erik Seidel kom tvåa efter den ryska 22-åringen Alex Kostrinsyn vann. Alex spelade riktigt bra men jag tycker ändå synd om Seidel i en hand, den handen som avgjorde hela headsup matchen. Seidel höjde upp med 64c och Alex synade med 89off. Flopp A 8 4 och båda checkade. Turn klöver K (nu låg det två klöver ute). Alex checkade och Seidel satsade cirka halva potten. Alex höjde då snabbt upp rejält men Seidel synade. River en blank 7:a och Alex satsade 60-70% av potten och satt där och stirrade ner i bordet, troende att han försökte bluffa bort Seidel. Seidel snappade upp att han bluffade och synade med bottenparet!

Ryssen: " Good call, I have an 8"
Seidel: "Okey.. 8 is good"
Ryssen: "Wow, nice bluff I did there with the best hand"

Synd att en så grym syn inte belönades.. Sedan tog det slut när Seidel kollade fel på hans kort (noobie?) då han trodde han hade AQ i spader men hand var osvitad. Bordet låg J-högt med två spader och alla pengar åkte in. Alex J9 stod sig och han tog hem segern på 1.650.000$ AUS. Rätt bra för 5 dagars spelade ;)

Nu ska jag käka lite glass för tidigare idag när jag åt mat, brände jag mig på tungan. Så behöver något kallt nu :) Bye!

Nordman - Ödet var min väg

Inga kommentarer: