måndag 23 juni 2008

Poker!

Efter 3 veckors uppehåll var det så dags igår igen när vi samlades 6 pers hemma hos Lundis. 100 freezeout (med rebuy första varvet) + cashgame var det som var planerat.

Vi började med turneringen och alla började med 10 000 i marker och 25/50 i blinds. I den 5:e handen (alltså näst sista handen på första varvet) fick jag 7-5s och höjde upp till 225 i tidig position. Jukka bakom mig tog fram en tusing och slängde in den i potten men han sa inget när han gjorde det så hans raise räknades som en syn. Alla andra slängde och floppen kom 5 4 4. Jag checkade och nu betade Jukka sin tusing. Jag synade och turn kom en 3a. Jag checkade igen och Jukka gick snabbt Allin(?). Jag studerande honom länge och synade tillslut och han visade AQ. Men så klart kom det ett äss på rivern och jag tvingades till rebuy...

Innan jag satte mig ner vid bordet hade jag bestämt mig att att vinna och då när det där hände blev jag ännu mer beslutsam. Jag spelade upp mig till 13k men sedan bluffade jag bort ett par tusen i pott mot rasse. Både var tomma men han synade mig tillslut med K-högt på rivern. All kredit till honom som läste mig rätt och gjorde en mycket bra syn.

Nere på startstack igen limpade jag in med QJ på cutoff med blinds 200/400. Rasmus och Bullen var också med till floppen som visade Ks Js x. Alla checkade och turn kom 9s. Check till Bullen som betade 1100. Jag synade då jag trodde jag hade honom samtidigt som jag hade hålpipa och nästnöt-färgdraget. Rasmus slog dock snabbt om till 3000 och Bullen la sig. 1900 till för att vinna en pott på 6500, alltså nästan korrekt odds beror på hur många outs jag trodde jag hade. I vilket fall om helst synade jag i alla fall (borde lagt mig) och rivern kom ett betydelselöst kort.

Rasmus satsade 5000 och jag började steka och funderade på om jag skulle syna för nästan hela min stack med andra paret då det låg både möjlig färg och stege ute på bordet. En sak var jag säker på, antingen bluffade han och var helt tom - eller så satte han färgen på turn. Tillslut, efter att ha blivit tajmad la jag mig och efter omgången fick jag reda på att han hade 87 i spader. Puh.

Nere på 6k var vi 4 spelare kvar och jag började slå mig tillbaka. När jag hade ca 10k hittade jag AK suited i ruter och limpade in UTG för 600 för att trappa någon. Bullen limpade också med men Stor-Jocke på big blind besvarade mina önskningar och höjde till 1200. Jag gick blixtsnabbt Allin och Bullen la sig. Jocke tänkte lite och synade sen med KJ och med ett A på bordet vann jag potten och slog ut honom. Hans syn kan tyckas lite underligt men jag hade tidigare kört över honom ett flertal gånger så jag tror han hade tröttnat på mig^^

På bubblan som chiptvåa efter Rasmus som hade gigantisk chiplead, som han fått genom bra spel och bra kort. Han dubblade bland annat upp till 40k när hans AK slog Jukkas AQ. Alla pengar åkte in preflop. Efter en kort stund åkte Bullen och jag var garanterad en vinst på i alla fall 100 kr. Och mer än så blev det inte då jag headsup gamblade för att bli lika med Rasmus men min A8 stod träffade ingenting mot hans A4 på bordet 4 5 7. De mesta av pengarna åkte in postflop.

Sedan tittade vi lite på matchen mellan Spanien och Italien men det var tråkigt (Spanien gick vidare efter straffar, 0-0 vid fulltid) så vi satte igång ett cashgame istället. CG-fisk som man är bustade jag mina första 65kr ganska snabbt. Satte in 50 friska som även dom såg ut att försvinna.. Men så fick jag AA(!) och dubblade upp mina 30kr till 60. Då vände det och jag slog upp mig till över 100kr på ett par händer. Sedan uppkom kvällens roligaste pott.

Bullen höjde upp till 3kr på knappen och jag hittade KK(!) på small och dubblade hans höjning (trodde jag var först in i potten :p). Rasmus på big blind fick för sig att gå Allin och för 56kr till och Bullen sa: "Syn" och jag blixtställde efter honom för ytterligare 59kr. Bullen gjorde nästan en tvångssyn med 4-1 på pengarna och visade AJ. Rasmus hade 72off suit :p Vi körde den s.k "2-7-regeln" att den som vinner en pott med 7-2 får 2kr från varje spelare vid bordet^^

Bordet kom utan äss och mina kungar stod sig och jag rakade in potten på 279kr. Mycket härligt och efter det bomma vi igen och dagen slutade alltså med två stora vinnare, jag och Rasmus. Både han och jag gick drygt 250kr plus på kvällen :)

Det var mycket roligt att spela poker igen och det inte bara för att jag vann. Utan jag hade tyckt det varit nästan lika kul om jag förlorat :p haha

Idag kommer Katta hem från Frankrike! Hon passerade landsgränsen imorse klockan halv 11 och ringde då och väckte mig, men det gjorde absolut ingenting :) Hon kommer hem till Rönninge ikväll någongång vid 7 och sedan kommer hon hit på onsdag. Längtar <3<3

En annan rolig figur som kommer hem idag är Dan. Han har inte varit utomlands (om man inte räknar Skåne till Danmark xD) men länge sedan jag träffade honom med. Blir nog att hänga med honom ikväll :)

Det var allt för idag. Ciao!

AudioVent - The Energy

Inga kommentarer: