lördag 7 juni 2008

Nu börjar det!

Idag startar äntligen fotbolls-EM 2008! Ska bli så himla kul :D Riktigt bra fotboll kommer det vara och det kommer hålla på resten av månaden. Yessss :)

Idag är det öppningsmatchen mellan Schweiz och Tjeckien. Senare Portugal vs Turkiet. Men jag vet inte om det blir så mycket tittande idag. Katta är ju här :p Sverige har sin första match på tisdag mot Grekland.

Här följer mitt EM-tips:
Grupp A
1. Portugal
2. Tjeckien
3. Schweiz
4. Turkiet

Grupp B
1. Tyskland
2. Kroatien
3. Polen
4. Österrike

Grupp C (så svårtippat..)
1. Italien
2. Holland
3. Frankrike (fågel eller fisk)
4. Rumänien

Grupp D
1. Spanien
2. Sverige
3. Ryssland
4. Grekland

Semifinaler: Tyskland, Kroatien, Italien, Holland/Spanien
Final: Tyskland - Holland/Spanien
Vinnare: Tyskland

Vad tror ni? Lite önsketänkande med Holland eller Spanien i final. Blir nog Italien.... Kommentera gärna. Är jag ute och cyklar?

Nu ska jag ut och cykla i alla fall. Jag och Katta drar till Hallsta och kollar Cabaréen. Bye :)

Kardinal Offishall Ft. Akon - Dangerous

2 kommentarer:

Anonym sa...

Österrike kommer ju vinna! Vinner mot Ryssland i finalen.

Tiltmaster sa...

Hahaha xD Blir det så ska jag äta upp mina kalsonger!