måndag 2 juni 2008

Sista rycket

Ikväll ser ut att bli den sista jobbiga pluggkvällen på länge. Imorgon har jag prov i logik (satsfilosofi) och så ska jag lämna in två arbeten i samhäll/svenska och historia. Sedan har vi bara en debatt på onsdag och ett CV kvar att skriva på torsdag sen är vi klara! D.v.s sen är det inga fler seriösa lektioner där vi behöver prestera något :)

Igår kväll så drog jag iväg till Hallsta och spelade lite bord. Vi lirade en turbo turre med 50kr inköp och inga återköp. Vi var 6 pers som samlades runt lundis nya poker. Med 5 kvar och blinds 100/200 hade jag lite under startstack och Jocke limpade vekt in UTG. Rasmus återhöjde blixtsnabbt till 1200 och jag satte honom på en bra hand, men inte superbra. Och när jag tittade ner på KQoff ställde jag in degen. Han hittade dock synen med AJ. Men en kung på floppen och jag dubblade lite tursamt upp.

Sedan på bubblan med 3 kvar tänkte jag höja upp med 3-3, men då såg jag att Jocke ville spela sin hand så jag nöjde mig med att limpa in på knappen. Han höjde mycket riktigt upp till 1400 och lundis synade bakom och jag med så klart. Flopp Jc 8c 3d. Jocke betade ut 2k direkt och Lundis synade. Jag höjde till 6k och Jocke gick Allin med A9 i klöver. Lundis la och det kom blank på både turn och river så var jag Hu med ganska stort markeröverläge mot Lundis. Vann den efter ett par händer då jag höjde stort (halva hans stack) preflop med AK och fick syn av QJ(?). Q-hög flopp och degen åkte in. Men kung på turn gav mig segern.

Men vinsten (200kr) försvann snabbt. Det var så att Dan och Rasmus skulle spela en frirulle på full tilt med riktigt bra värde och få spelare i. 44 spelare, 9 pengaplatser och ett första pris på 1500$. För de 200 kronorna köpte 50% av Rasmus eventuella vinst i turneringen, men han lyckades inte komma i pengar så det var lite synd. Dan missade också den gyllene möjligheten till megaklonk där.

Nu ska jag prata med Katta en stund sen blir som sagt en massa pluggande...

Nordman - Be mig

Inga kommentarer: