måndag 13 oktober 2008

2 veckor

Idag är det bara 2 skolveckor kvar till höstlovet! :)

Dock ser dessa två veckor ut att bli riktigt pluggiga då jag har 2 prov, ett par inlämningsuppgifter och en muntlig framställning kvar att göra innan jag får gå på ledighet..

I fredags gick religionsprovet nog bra och efter det drog jag till Sthlm och älsklingen :) På kvällen där var vi i Tumba på ett musikcafé, men Katta var så trött efter veckan så vi gick hem ganska tidigt därifrån. På lördagen gjorde vi munkar och det var svårt. Men dom blev goda i alla fall :M Kvällen ägnades åt Tv-tittande och dominerade gjorde VM-kval matchen Sverige - Portugal. En iokej match med tanke på att båda lagen uppenbarligen var nöjda med var sin poäng - Otroligt nog.

Igår sov vi länge och sen gjorde vi mat och kollade lite på Stockholm Open finalen där Söderling tillslut förlorade.. Synd, men kul för Eric och Micke som var där att det blev lite spel och inte två raka set i alla fall. Efter det tog jag tåget/bussen hem igen.. Alltid för korta helger :/

Väl hemma var jag sugen på lite poker. Så jag drog hem till lundis och körde en 100 freeze. 6 spelare var vi och det slutade med att jag delade pengarna med housemastern själv. Jag ville helst spela vidare men hans kära flickvän Josse ville sova så för hennes skull lät jag bli att spela ut Lundis heads up :)

Idag fick vi reda på resultatet på engelska provet och ja, jag hade hoppats på en något bättre poäng.. Men VG är inte fy skam det heller. Var den oförberedda delen som jag tappade mest på.. Taskigt att ha ett diagnotiskt prov inlagt i det vanliga -.-

Sen gjorde jag något väldigt klumpigt idag med.. Allas vår *favorit* lärare Eva With hade inte kommit till lektionen än och vi satt alla och väntade på den alltid lika tillfredsställande Geografi lektionen skulle börja när jag slänger ur mig:

"Kommer inte häxan någon gång" och vips, just då kommer Eva ut från en annan dörr än vanligt. Hon tittar mot oss innan hon går in i klassrummet. De andra kan inte hålla sig för skratt medan jag känner mig riktigt idiotiskt.. Som person tycker jag ju inte alls hon är en häxa - Snarare tvärtom men som lärare är hon alldeles för ambitiös och ger oss 10 ggr mer och göra än alla andra lärare..

Nu visste jag ju i och för inte om hon hörde att det var jag som sa det men troligen var det så fallet. Så jag tänkte att det var bäst att börja smöra sönder för att återgällda mina grodor. Så jag började försöka tysta klassen när hon hade genomgång och så :p Och antingen så funkade det eller så hörde hon att det var jag som sa det och kanske insåg att hon varit för hård mot oss, för resten av lektionen var hon snällare än vanligt mot mig. Hon kom t.ex. direkt till mig även om jag inte ens hade räckt upp handen utan bara sett frågande ut :S Hahaha aldrig något ont som inte har något gott med sig :)

Nu ska jag kolla PAD och läsa natur. Imorgon är det tisdag och då går jag som vanligt från 10.05 -12.20. Looove it! Byebye

System of a down - B.Y.O.B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha häxa xD Fint sagt där ;)

Anonym sa...

men du talade ju iaf sanning!
jag håller med som person- helt okej liksom men som lärare-fy fan!
ses om ett tag :)

Tiltmaster sa...

Ja.. Jag är så duktig^^

Haha sant! Sanningen varar längst.. Kul att du hittat hit förresten Julia :)

Btw, vad gör du inne på datorn innan skolan börjat?? Borde du inte utnyttja de minuterna till sömn istället? :p

Anonym sa...

haha jarå hitta nya bloggar är alltid kul:) får man lite insperation till sin egen dessutom:P

jadu, det kan man ju fråga sig. men det var så att jag fick reda på att jag kunde åka med bror min i sista minuten så då kunde jag sätta mig framför datorn och ta det lugnt i ca 20 min innan jag behövde ge mig av :) ibland är det skönt att ha en bror med körkort:)

Tiltmaster sa...

Jo, jag är med bloggfanatiker :)

Aha, okej! Jo,hade ju en bror boende hemma med körkort förut med som gick på kantzow.. Så ta vara på den tiden! För nu bor min bror långt bort (gbg) :p