torsdag 16 oktober 2008

Nollan

När man åker ut först på en turnering på klubben blir man den s.k "nollan" Då får man en ny kortlek som typ tröstpris.

I dagens Pott limit Omaha turnering lyckades jag med detta konstsycke att komma allra sist av 19 startande. Då gjorde jag ändå inget fel. Den stora handen gick till som följande:

Jag hade Ad Qd Js 4c på handen och 5 såg floppen som kom nästan perfekt för mig Ac Td 9d. Jag floppade alltså toppar med nötfärgdrag och öppetstegdrag! Ett par stycken checka fram till mig så jag beta 925 och bara bark synade.

Turn 7s och det gick check check. Rivern kom ruter J, Nut flush baby! Bark beta då ut 600 och jag slog om 2600 till och han gick Allin.... Enda handen som hade mig slagen var 87 ruter för färgstegen. Jag synade och han visade 8877 med 87 i ruter -.-

Handen var en riktigt cooler och förmodligen ingen kan klara av att folda min hand på river :)

Dan lyckades bättre än mig och knep en 4:e plats och sin första cashning. Gratz :)

Time 2 sleep now. Goood night!

Inga kommentarer: