torsdag 16 oktober 2008

Bra saker om Kantzow?

Förra vecka blev jag tillfrågad om jag kunde följa med in den här veckan på en stor gymnasiemässa i Västerås och stå i en monter och vägaleda små 9:or att välja min skola. Jag och Hero gick med på det och åkte imorse vid 9 in till Västeråshallen där mässan skulle hållas.

I början var det pinsamt att snacka med folk för jag visste inte vad jag skulle säga. Men efter att ha fått lite råd av Martin så gick nästa försök mycket bättre och jag kände mig varm i kläder. Tillslut blev det nästan roligt. Lite som en sport att lyckas övertala eleverna om att just min skola är bäst :)

Jag blev ganska duktig på det anser jag själv och även mina lärare. En annan kul sak med dagen var alla bekanta som jag träffade på. Lisa stod i montern bredvid ett tag och lite längre bort stod Elin i en annan "monter" Viktor stod också i en! Fett kul att träffa han igen var det :) Även Filip S, en gammal klasskompis från 9:an var på mässan! Han hade verkligen förändrats och först såg jag inte att det var han xD Kul å träffa han med. Sen mötte jag också på Emma ett flertal gånger då hon mest traskade runt i salen :p

Allt gick alltså bra med dan? Inte riktigt... På vägen hem lyckas jag klanta mig rejält genom att ha sönder en bläckpenna så pass mycket att jag fick bläck på mina händer och även mina jeans! Tilt på mig själv -.-

Kom hem för en stund sen och har försökt få bort fläckarna ett tag nu. Läste på nätet att man skulle tvätta plagget i t-röd + vatten och sedan skölja med tvålvatten. Hoppas det funkar!

Ikväll blir det Omaha turnering på klubben! Dags för Dan att ta första cashningen kanske? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

var det inte svårt att säga massa bra saker om vår skola? :P

Tiltmaster sa...

Haha näärå :)

Finns ju en massa bra saker xD! Typ:

Små klasser (vår klass!)
Få elever per lärare :p
Många behöriga lärare (92%)
Stor valbarhet mellan kurserna :p
Trevligt miljö o.s.v Haha ^__^