torsdag 9 oktober 2008

Religionsprov

Imorgon har jag prov i religionskunskap A om naturfolk och Hinduismen. Har pluggat ganska stora delar av kvällen på det och jag känner mig lugn inför morgondagen. Men det kanske jag inte borde göra.. Har ju trots allt Maria som lärare och hennes prov brukar vara allt annat än bra.. Mest förvirrande och oförståliga :p

Idag hade jag, Filip och Mathias en extra lång lunch så vi gick ner till vad vi trodde skulle vara Wing Waah för Kinabuffé men resturangen hade bytt ägare och hette nu Rise & noddles. Det fanns inte längre någon buffé utan bara lunchmeny. Inredningen var inte alls så asiatisk som förr utan stället såg mer ut som ett svenskt café :p Men maten var fortfarande god, trots att jag inte rullade ut därifrån som jag brukar^^ Jag åt självfallet friterad kyckling i sötsursås :M muy rico :)

Sen ikväll har jag också hunnit ätit plättar med glass och hallonsylt under tiden jag tittade på Heroes. Börjar blir riktigt spännande nu! Måste försöka att inte missa fler avsnitt! (och kanske se de sista 3 avsnitten på första säsongen xD)

I helgen pyser jag förövrigt till sthlm för att träffa Katta :) Missar dock Micke då han kommer hem från Skelleftå just den här helgen.. Men får träffa han nästa gång han kommer istället.. Saknar Katta väldigt mycket just nu och återigen har vi inte kunnats träffats på många helger.. Måste bättra oss på det sen älskling! I helgen ska vi i alla fall på musikcafé på fredan, kolla Vm-kvalet på lördagkväll och sen bara mysa resten av tiden. Ska bli underbart <3

Men ska dra och ägna mig lite åt Jnaha-yoga nu. Det är en av genvägarna till Moksha, frälsning från reinkarnationen. Min atman uppgår då i världssjälen Brahman. Sedan måste jag också tillbe Ganesha för vägledning i mina studier. Eller kanske Hannuman, den indiska apguden xD

Ta hand om varann och tänk på alla är vi en del av Brahman. Så om du slår någon annan, slår du egentligen dig själv! Puss :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hannuman Hannuman, hehe. <3

Anonym sa...

Jo vi måste bättre på oss <3 Å den här helgen gick alldeles för fort. Nästan tre veckor av saknad, å så en helg tsm. Kan du nått sätt å förlänga helger på?

Tiltmaster sa...

Jag gillar med den Guden :))

Ja, helgen efter nästa är ju en långhel = LOV :D My LOVE! <333