tisdag 21 oktober 2008

Tidig blogg

Klockan är nu strax över 06. och jag har redan varit vaken i en timme.. Vad jag gör uppe den här tiden kan man undra.. Jag som verkligen inte brukar gå upp i förtid direkt (xD). Jo, idag ska jag nämligen med klassen till Sthlm. Vi ska på historiska museét och sedan se romantiskt konst.

Om ganska precis en timme kommer Filip och hämtar upp mig på vägen till skolan. 07.45 avgår bussen till huvudstaden. Jag tror att jag i fasa över att försova mig inte riktigt kom ner i djupsömnen. Somnade kanske 01.30 och vaknade sedan 05.00 och har inte sovit något sen dess.. Har i och för sig heller inte försökt. Risken för översovning hade nog varit stor då.

Istället gick jag upp och tog ett varmt bad och nu sitter jag här vid datorn och tuggar start och väntar på att tiden ska gå. Jag måste försöka sova i bussen sen.. 3 ½ timmes sömn är inte ens jag van vid^^

Helgen som varit var bra. I lördags var det filmkväll i baptist och det var skoj. Vi såg En riddares historia, Trångt i kistan och Music & lyrics. Alla tre filmerna tyckte jag var sevärda och pizzan smakade gott :)

Söndagen spenderades som så många gånger förr på klubben. Först var jag med i GP-turneringen men jag spelade utdåligt och kunde verkligen inte fokusera...Kom väl kanske på plats 20 av 35 eller nå. Sedan började jag deala i väntan på att Dan och Rasmus skulle spela klart. Satt i 4 timmar och fick se Dan åka på plats 15 typ och Razz ta en ny bubbla.. Han verkar verkligen inte ha nå flyt just nu :(

Igår efter skolan lirade vi cashgame hos Lundis och jag blev påmind om hur viktigt det är med position i poker! Jag fick en skit lottning med båda Bullen och Dan till vänster om mig, nog den sämsta möjliga. Vanligtvis vill man ha aggresiva spelare till höger om sig och tajta till vänster för då kan spela många fler händer. Man ser vad aggro-spelarna gör före man själv agerar och sedan kan man sno potter från de tajta spelarna bakom.

Förutom att jag satt ur pos hela kväll så hade jag oxå kasst kortsnitt. Vi spelade i 3 timmar och de två bästa händerna jag fick var 99 och AJ.. Detta medförde att jag backade 50 små kronor på kvällen :p

Nej, nu blir det pokeruppehåll ett tag! Ändå fram till... Lördag då det är Big stack-turre på HPK med superproffset MickeN in tha house :)

Måste bre lite mackor nu annars kommer Annika klaga på mig :p C ya!

Fall out boy - Don't you know who I think I am?

3 kommentarer:

. sa...

Vadå 15:onde?:O Jag kom 11 och tog semi-finalbords-bubblan... och orka besöka historiska i stockholm, stockholm suger.. nej nu är jag tilt och ska spela bort hela rullen på stars nu när dollarn är uppe i 7.39...

Tiltmaster sa...

Haha men sak samma :p Du åkte innan finalbordet iaf^^

Jag gillar heller inte sthlm.. Fast jag lär väl vänja mig ändå.

Yeah låter bra det. Dessutom är den nu i 7.58! Minns inte om den varit högre sen jag började bry mig om den :p

Tiltmaster sa...

EDIT: Dollarn på 7.88, idag 22/10!