lördag 1 mars 2008

Tillbaka och chiptvåa!

Nästan hela lovet har gått och igår kom jag hem från Katta som jag varit hos sen i tisdags. Trots att hon var sjuk mest hela tiden så har ja haft det väldigt trevligt hos henne. Idag firade vi förövrigt 3 månader tillsammans och jag ser fram emot de kommande underbara månaderna tillsammans med dig älskling <333

Jag kom nyligen hem från klubben där jag idag gjorde min debut. Det var klubbmästarskapet i Texas Hold'em med 440kr i inköp och 39 spelare. Nu är det 9 kvar och jag ligger på andra plats med 71900 i marker inför finalbordet imorgon, som drar igång kl 12. Det är 6 pengaplatser. Rasmus och Sivén är också med på finalbordet och de har 53k och 30k.

Jag har spelat mycket stabilt och är väldigt nöjd med mitt spel. Jag har träffat lite floppar (1 set och ett 4-tal ;)) och plockat upp några fina potter. Med 45 minuters perioder och 10k i startstack tog jag det självklart lugnt och gjorde inget drastiskt i början. Pendlade mellan 8 och 14k innan en väldigt härlig hand utspelade sig.

UTG höjde till 450 och killen bakom gick Allin för 3000. Knappen synade och jag tittade ner på AA på small blind. Jag höjde till 7k tot och big blind gick också Allin för typ 2000. UTG la sig men knappen synade och vi fortsatte med en sidopott på 15k. Flopp T 7 5 och jag gick Allin. Knappen la 88 och de andra hade AK och J7. Ess på turn och de drog dött och jag scoopade hela potten på 27k :)

Sedan när vi var 12 kvar hade jag spelat upp mig till ca 40k då jag fick AK. UTG folda och en lättläst spelare i mitten position höjde till 3500 med typ 20k bakom. Så Allin var ju inte att tänka på utan jag synade och så gjorde även Big blind som jag också hade täckt.

Flopp Q T 5 med två klöver. Big checkade, preflop-höjarn checkade och så gjorde även jag. På turn kom klöver J som gav mig nötstegen men möjliggjorde en eventuell färg. Big checkade och höjarn beta 5000. Jag synade och för pottkontroll och så var jag inte säker på vad big blind hade för hand. Men han stekte lite innan han synade och då satte jag honom bara på klöver esset och alltså nötfärgdraget. River kom ett blankt kort, typ en ruter 2:a och big checkade. Höjarn gick Allin för 12500 och jag synade omgående och big la. Han visade QT i spader och potten var min. Big berättade att han hade AJ med klöver esset precos som jag förutspådde. En riktigt fin pott på över 50k skickades över till min sida av bordet! :D

Strax därefter åkte en ut som 10 och vi avslutade spelet för dagen. Så imorrn gäller det först och främst att ta sig in the money och sen får jag sikta på de tre översta placeringarna, där pengarna finns.

Nu ska jag äta och ta ett bad och sen sova så jag ät pigg imorrn. Wish me luck :D !

Inga kommentarer: