måndag 10 mars 2008

Semiklonk på Simba

Igår hade jag en lyckad kväll på Simbapoker som slutade plus 131 dollar efter en 4:e plats i 1000$ guaranteed och sedan en vinst i en 2$ rebuy turnering, som jag spelade lite halvslaskigt samtidigt som 1k-turren.

Jag kom till finalbordet som 3:e största stack men där tog det lilla flytet jag haft slut. Jag satt med 20k i stacken och höjde upp till 1800 med AT i mitten position och fick syn av knappen på 7k. Flopp J T J och checkade och han blixtställde och synade ännu snabbare. Han vände upp KQ för överkort och öppet.. 9 på rivern och jag var nere på 13k. Jobba upp dem till ca 17k då blindsen var på 500/1000 med en Ante på 100 och ytterligare en jobbig hand ägde rum. UTG med 11k limpade och jag höjde upp med AJs till 4000. Alla andra la och han ställde om och jag synade då jag sett honom tidigare göra precis samma spel med AT. Han hade denna gång A9 och floppade ut mig med 9 på redan på floppen -.- Nere på 6k efter den potten med 6 spelare kvar och 5 som fick cash, alltså jag på den fruktade bubblan! Jag började ställa in degen gång på gång från sen position och med hyfsade äss och kungar. Fick AT UTG och gick allin. Samma kille som med A9 synade med 77 och floppade ett ess och vann rättvis en coinflip.

Ett par händer senare sprack ballongen och minst 90$ var jag var garanterad. Men med siktet inställt på första priset på 400$ gick jag Allin nästan varje hand och lyckades få upp min stack lite grann. Han med A9 förlorade en jättepott mot KQ-fisken och blev short och åkte som 5:a. Jag ställde in med J4 men sög inte ut mot KQ-fiskens 99 och Rasses AK. Just ja, Rasmus och Dan var också med och spelade samma turnering. Dan åkte rätt tidigt medans Rasmus hade fru fortuna med sig och klonkade in hela 5trisar under turneringen varav ett set över set! Heelt sick. Men å andra sidan. När ska jag sluta förvånas av hans flyt? ;) Han slutade i vilket fall som helst 3:a och fick 150$ för det.

Fin trippling av Simbarullen alltså och jag har nu 193$ på den sajten. De pengarna tillsammas med mina 53$ på CD och 420 på bet365 blir, om man adderar samtliga cash precis 666 dollar. 420+193+53 = 666. Tillfällighet? Tur att jag tror på att det var en slump, annars hade jag nästan kunnat blivit lite rädd^^

Imorrn är det studiedag och livet är gött. Blesss!

Millencolin - Penguins and polarbears

Inga kommentarer: