torsdag 6 mars 2008

Torsdag

Idag kändes det som det gjorde hela förra terminen, eftersom jag inte var i skolan idag! Hade Filosofi och Svenska och eftersom jag inte var klar med min novellanalys så hade jag ingen lust att gå till skolan. Idag har jag istället varit hemma och skrivit min novellanalys och kollat på PAD på pokertube. Jag har dessutom hittat mitt försvunna block och det var ute i Linus rum! Det ljushuvudet hade tagit ut fel block -.-

Men men, det viktiga är att jag har fått tillbaka blocket. Jag har kommit ganska långt på analysen så förhoppningsvis blir jag klar ikväll annars får jag skriva vidare på morgondagens håltimma. Nu tänkte jag i alla fall ta en paus från pluggandet och spela en 3 dollars satelit till söndagens 1k$ guaranteed. Vill gärna spela den turneringen men att punga upp hela 20$ för inköpet har jag ingen lust med. Tur att det finns sateliter :)

Igår kväll var jag hemma hos Lundis och spelade en 100 freeze turnering som jag tillslut lyckades vinna. Jag slog Dan headsup och tog hem första priset på 400kr. Dan fick nöja sig med att dubbla sin insats. Turneringen började rätt okej för mig med att jag floppade en triss och bustade Rasmus med toppar och toppkicker. Sedan på bubblan, med jag, Dan och Sivén kvar gick det upp och ner för alla. Först delade jag och Sivén ledning men både dubblade typ upp Dan och han var chipleader då Sivén semibluffade stort i en pott och Dan synade ner med triss och slog ut honom. Väl i headsup spelade jag riktigt bra och dubblade tidigt upp och tog över chipledningen då jag floppade dagens andra set.

Sedan höjde jag upp med T8 och Dan synade och floppen kom perfekt T 8 5 och jag betade ut hårt. Dan höjde mig och jag gick Allin och han synade med T9. Turn T men rivern 9 och han fick högre kåk än jag.. helt sjukt! Men rättvisa skapades senare när jag limpade in med J7 i spader på knappen. Dan checkade ner och floppen kom sivén-liknande 3 3 8 med två spader. Jag betade 3k och han synade. Turn en 2:a och jag beta 6k. Han höjde mig ytterligare 12k. Jag tog synen för om jag träffade vann jag turneringen och missade jag hade jag ändå ca 40k att jobba med och då bara 2-1 underdog. River kom ett spader och han gick Allin med sin trea och jag blixtsyna och vann. Var skönt med en vinst igen.

Förresten, är det någon mer än jag som blir störd på vädret? Igår natt när jag åkte ifrån Lundis så var det slask/blask-snöstorm och när jag vaknade sken solen som på den finaste av vårdagar. Kan det inte bara bli vår helt nu ? :)

Kalle baah - Karusellen

Inga kommentarer: