söndag 2 mars 2008

De kom på oss

Idag när jag kom till klubben för att spela finalbordet så fick jag inte spela. De hade kommit på mig och Sivén och vi diskades, men schysst nog fick vi i alla fall tillbaka inköpet + medlemsavgiften på 740kr. De berättade för oss att hela klubben skulle kunna komma att stängas om det var så att de skickade in falska personuppgifter till svenska poker förbundet. Vi trodde ju inte att det var så allvarligt.. Men efter att vi bad om ursäkt så var det lugnt och vi är nu välkommna dit ner den dagen vi fyllt 18. *Längtar*

Men jag är helnöjd. Ingen pengaförlust och nu slipper jag leva på en lögn längre. Jag har dessutom fått bevisat för mig att jag kan vinna där nere och det gav självförtroendet en kick :)

Eftersom jag och Sivén inte fick spela så satt vi istället bredvid Rasmus och stöttade honom när han spelade. Han slutade till slut på en andra plats och vann 3700kr efter att ha vunnit med QQ vs AA Allin preflop med 3 kvar. Men efter turneringen var han bra sur för att han inte vann guldarmbandet som var första priset. Både han och jag tyckte att han egentligen inte förtjänade att vinna. Han gick inte att känna igen. Han läste spelarna helt fel och spelade passivt istället för hans vanligtvis vinstgivande aggresiva spel. Men han borde vara nöjd ändå. Drygt 3k plus är inte illa.

Nu ska jag äta och sen ska jag träna igen första gången på 2 veckor. Ska bli kul att springa av sig lite :)

Chris Daughtry - Home

Inga kommentarer: