onsdag 12 mars 2008

Gå upp i nivå?

Igår spelade jag min första 11$ SnG i karriären. Det var lite nervöst till en början då alla spelade riktigt tajt. Men så fort blindsen ökade och folk tvingades "spela lite" kände jag att jag hade en stor edge och jag var utan tvekan den bästa spelaren vid bordet. Det största skillnaden från 5$ var att det var färre händer som gick till showdown och det tog på så sätt längre tid att lära sig hur en viss spelare spelade. Men när jag väl hade sett vilka typer av händer de spelade ur vilka positioner och hur de betade med nöt som nada så var de lättlästa.

Så nu blir det nog att gå upp i nivå och försöka äga spelarna där med. Tillräckligt stor bankrulle har jag (45 inköp) så det ska nog gå bra om jag bara slipper den värsta oturen. Går det illa får jag helt enkelt snällt gå ner igen. Jag fick ett antal walks igår och 3 av dem gångerna hade jag AA. Lite Tilt-framkallande men jag höll mig lugn och när jag fick AA för fjärde gången(!) fick jag fullt betalt då jag dubbalde upp till chipleader på bubblan :)

Om ett tag ska jag åka iväg och hjälpa Rasmus med sitt projektarbete, dvs spela en pokerturnering tillsammans med han och hans vänner och en av hans lärare Hans. Hans är också min gamla samhällslärare som jag hade i ettan. Ska bli kul och spöa honom i poker :) Efter det ska jag träna ute på konstgräset på Trollebo och imorgon åker jag med Filiosofi-klassen till Stockholm för att gå på museum och shit. På lunchen hoppas jag hinna träffa min älskling som passande nog har studiedag imorgon<3

Eminem - When I'm gone

Inga kommentarer: