lördag 29 mars 2008

Bodaborg

Nu har jag kommit hem igen och datorn har krånglat klart och allt är frid och fröjd. Eller skolan börjar igen på måndag vilket suger men vad gör man. Under lovet har jag mest varit med älsklingen i Sthlm och sen på deras "land" på den småländska högskusten. Det var trevligt fastän Katta hade feber och var sjuk under ett par dagar under veckan.. igen :/

Igår var jag med kyrkgänget på bodaborg i Oxelösund. Kl 14.40 samlades vi (drygt 20 pers) utanför pingst och for runt 15 iväg med bilarna. En två timmars lång bilfärd väntade oss innan vi var framme vid Bodaborg. Jag åkte i bilen med Lin, Mattis, Gabriella och Sandra och vi åkte först och på något sätt lyckades chauffören Sandra missa att vi skulle svänga höger i en rondell så vi åkte rakt in i Nyköping centrum istället för mot Oxelösund :p Jag, som brukar hålla koll på skyltar och så sms:ade med Lisa som satt i bilen bakom oss och missade också skylten. Lin och Mattis däremot såg skylten men sa inget för de ville inte ha fel.. Men men. Nu fick vi en liten rundvisning i Nyköping som verkar vara en trevlig liten stad i alla fall :)

Väl framme delade vi upp oss i lag om 3-4 st och jag "hamnade" med Eric och Micke. Vi hade 4 timmar på oss att klara så många rum som möjligt. Det fanns 19 rum och efter de härliga timmarna hade vi lyckats med 8 rum och gick aningen missnöjda ner till de andra. Men när vi kom ner så fick vi reda på att två andra lag också slutade på 8 och var högst på det. Två lag klarade 5st och två lag 2st. Lisa, Emma och Lovan var en av lagen som lyckades med två, detta trots att de fuskade på vissa rum xD

Efter det drog vi vidare till donken/Max (låg bredvid varann) och åt. Jag tog självklart Max och tryckte vrålhungrig i mig en baconburgare. Det var riktigt gott :M Sedan satte vi oss i bilarna igen och for hem lyssnade på WinnerbäckCD:n. Lagom bra musik men vill bilägaren lyssna på det så får man anpassa sig helt enkelt. Hemma var jag strax efter 12 och efter ett kort samtal med älsklingen somnade jag gott.

Idag lutar det åt pokerlan hos Rasmus. Ska väl också ner och se på hur det går i Headsup KM på klubben som rasse ska spela och som jag jätte gärna hade spelat om jag fått.. Att man aldrig kan få bli 18! :@

Nu ska jag städa mitt rum. Ciao!

Kapten röd - 29 mars

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nejdå vi fuskade inte alls xD

Tiltmaster sa...

Loovar du Loovisa? :) Såg ut som om du stod ensam kvar utanför ett par gånger ju^^