torsdag 13 mars 2008

Lucky river

Jag spelade nyss, för ovanlighetens skull cashgame fullring på CDpoker istället för Headsup. Satte mig med 10$ på ett 5/10 cent bord och foldade mest till en början men så hittade jag AK i andra position och höjde upp till 40 cent och en annan stor stack synade på small blind och jag satte honom på ett lågt pocket par eller suited connectors. Alla andra la och floppen kom J Q 6 och han stekchecka till mig. Så jag betade 60 i potten på 90 cent. Han synade och turn visade en blank 4. Han checkade igen och jag betade 1.30$ och när han synade även där kändes det som han bara kunde ha 3 händer: T9, JQ eller 66. Rivern levererade den underbara 10:an som gav mig den absoluta nöten och jag blixtställde då kille beta ut 4$ på rivern och han synade så klart med sitt set i 6:or. Lämnade CDpoker för ikväll med 65$ på kontot. Ibland ska man ha tur också :)

Inga kommentarer: