torsdag 13 mars 2008

En konstig dag i fjollträsk

Imorse vaknade jag kl 08.25 och insåg att jag hade missat bussen. Det regnade ute och hade det inte varit så att jag skulle med klassen till Stockholm så hade jag utan tvekan legat kvar i sängen och inte gått upp alls. Men istället rusa jag upp och klädde på mig och åkte iväg på moppen till skolan i regnet kl 08.32. Väl framme var klockan 08.47 och jag var dyblöt på framförallt benen. Jag klev av moppen och låste den och började gå mot bussen som stod parkerad. När jag nästan var framme så började bussen köra iväg och jag fick lubba ett par meter innan chaffisen såg mig och stannade så jag kunde kliva på i absolut sista sekunden, som min lärare sa.

På bussen fick jag sitta själv och passade då på att sova lite medans de flesta andra tittade på Hot shots som rullade på Tvn. Kl kvart i 11 klev vi av bussen och gick för att käka lunch. Jag, Filip och Mathias gick till plattan, Sergelstorg där vi mötte upp Katta och hennes kompis Therese som följde med oss och åt. Vi bestämde oss för att gå och äta (frukost) på en Taco bar och jag tog en god Taco tallrik medan Filip och Mathias åt Burritos och Katta och Therese något som jag jag inte kommer ihåg vad det hette :p

Kl 11.34 hade vi ätit klart och gick då mot Nationalmuséet som vi skulle vara vid klockan 12. Det var meningen att Katta och Therese bara skulle följa oss dit men när vi kom dit bjöd min lärare in dem också och de följde med på vår rundvandring i konstmuséet. Vi gick en guidad tur på 45 minuter genom muséet som avslutades med att alla fick måla sin egen tavla på äkta "någon-gubbe-som-jag-inte-kommer-ihåg-namnet-på" manér och dessa ska, fick jag reda på sen.. sättas upp på Kantzowska! Som tur var behövde man i alla fall inte skriva namn men förmodligen kommer nog alla kunna se vilken som jag målat ändå. Bara kolla efter den fulaste..

Efter det hade vi en halvtimmes rast innan vi skulle in på det moderna konstmuséet. Vi stod och snacka lite utanför national och gick sedan i lagom tid till moderna. Vi sa hejdå till älsklingen och Therese som hade fått nog av muséer och jag, Filip och Mathias gick in på muséet. Den här gången hade vi ingen guide och det var skönt för nu kunde vi gå som vi ville och det blev mycket kuligare :) Vi körde snabbt igenom de frågor vi fått och sedan gick vi till de intressanta sakerna. Tillskillnad från national hade moderna muséet nästan bara prylar och bilder. Men även ett par tv apparater, och på en av dem visades en film som vi fann otroligt rolig.

Det var en svart-vit film om en kille som gjorde de allra sjukaste sakerna. Bland annat la han sig på golvet med händerna rakt upp med en burk med målarfärg i som han spillde framför sig och som han sedan ålade sig i? Sedan tog han en telefonkatalog och började bläddra i. På VARJE sida öste han in bomull, olja och lim och pressade sedan ihop boken och lindade in den i snöre :p Men det roligaste var ändå när han hoppade upp och ner i erotiska ställningar och stönade asfult samtidigt xD Vet inte hur länge vi bara stod och skratta åt skiten^^

Efter det var klockan 16 och vi gick mot bussen igen. Vi gick över en bro där vi mötte en kul kille som vinglade lite lätt och som efter att ha gått förbi oss vände sig om och tittade på Filip och mumlade något likande som "haaaru n femmma?" Hahaha. Filip fattade nada och gick bara vidare mot bussen. Vi gick på och återigen fick jag sitta själv så jag sov/messade mest under de sega två timmarna hem. Klockan 18 var bussen framme i Hallsta och jag tog moppen hem och så var den dagen Stockholmsresan över.

Väl hemma tog jag ett underbart! skönt! och varmt! bad och åt och sedan tittade jag på vänner och 2½ men. Nu har jag bloggat klart för idag och ska istället plugga och spela lite innan det blir sängen tidigt ikväll. BYE

Takida - Curley Sue

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en skojig dag tycker jag faktiskt :P Å Teréce å jag åt så klart en Nacho de Lux ;) det självklara valet på tacobar haha. Å va inte så hård mot dig själv, din bild va väl inte så dålig?
Pussss
//Katta

Anonym sa...

Skoj att du var i fjollträsk! Jag var oxå på nationalmuseet fast för två veckor sedan.

Vi får ses snart igen tycker jag, kraam

//kusin

Tiltmaster sa...

Jo det tycker jag med att det var :) just ja så var det :P Hehe nej men det gör inget. Jag är verkligen sämst på att måla^^PUSS<333

Hej kusin :) hehe okej. Tyckte du det var kul? :p Det får vi. Hade så bra! Kram