tisdag 4 mars 2008

Ingen lyckad grind

Eftersom jag inte hittade svenska papprena hemma igår så spelade jag nätpoker istället. Jag började med en 3-bords SnG som jag kom 7:a i med 5 priser.. Spelade riktigt bra i den och kom till finalbordet som chiptrea. Men med snabbt ökade blinds och inga kort tvingades jag ställa in med A2 på knappen bara för att få syn av 78 som klonkade stegen på rivern -.-

En hand är jag dock missnöjd över hur jag spelade. Med 4000 i stacken satt jag på big blind och hade J9s och UTG (chipleadern) limpade in för 600 och ett par till följde hans exempel. Jag checkade ner och floppen kom fint As Ts 9 och UTG betade 600. En till synade och jag valde att syna istället för att följa min första intution att ställa. Potten låg innan min syn på 3600 och min bet hade alltså varit ett pottbet och jag hade fått de andra att vika. Turn kom i alla fall en 7:a och jag la till ett hålstegedrag till mina redan många outs. På turn blev det oväntat rundcheck och med blank river checkade vi ner och potten gick till en limpare med A3 i hjärter på hand -.-

Efter den turneringen tog jag en paus innan jag forsatte med 2 shorthanded SnGs. Jag spelade både bra och lite dåligt och kanske lite för löst och dessutom hade jag lite oflyt i det avgörande lägena. Bland annat plockade jag upp AK på big blind i en SnG. Knappen ställde in och så gjorde även small blind. Jag hade både täckta och synade och de hade 33 och T7. Flopp A K 5 såg lovande ut men med J på turn och Q på rivern förlorade jag huvudpotten och blev short. I den andra höjde jag upp med KQ och floppade en K men den dög inte mot min motståndares AA.

Back 15$ och nere på 425 dollar på bet365. Såhär i efterhand borde jag ha övergett bet efter första turneringen och spelat cashgame på CD istället men men. Får ta igen det någon annan kväll. Dock inte ikväll eller på onsdag då plugg står på schemat.

Nu ska jag kolla Two and a half men och sen plugga lite till innan sängen. Natt

Inga kommentarer: