måndag 13 augusti 2007

2a, 269$.. besviken

Jag måste vara helt vrickad, sjuk i huvudet. För jag är nämligen besviken över att jag kom 2a i en turnering där det var 629 spelare med. Jag inkasserade min största vinst hittils i nätpoker och har nu en bankrulle på 342$. Hade jag vunnit turneringen hade jag haft 475 nu.. Det känns inte som om jag vann 269$ utan jag förlorade 130$. Kan inte fatta hur jag kunde förlora headsupen.. eller ännu värre. Att jag inte antog dealen på delad prispol när jag visste att jag spelade dåligt.

Jag fick en flyande start då jag lyckades trippla min startstack på 2 händer. Tack tack fiskar :) I den absolut första handen fick jag AA utg. Ingen mjukstart direkt. Jag limpade in, en kille bakom mig syna innan knappen höjde till 60. Blind 10/20. Big blind ville också vara med och leka och syna hans raise. Perfekt för mig som slog om till 140. Knappen och bb synade och floppen kom J 9s 7s och jag bombade rakt ut ett pottbet på 360. Knappen vek sig men bb ställde för 1.2k till. Syn och han hade 33.. mina äss stod och 3k i stacken :)

Fick bara några händer senare 76 off på sb. En kille minihöjde utg och alla synade. Flopp 5 4 2 och jag checkade. Utg beta pott på 240 och alla slängde till mig som dubblade till 480 - syn. Turn kom den underbara 8an och jag betade fiskigt 300 i en 900pott. Han ställde in och fick så klart blixtsyn. Han hade A5 och drog dött. 4.5k och 6a i turneringen :)

Outsucked: Sen fick jag 44 utg och limpade in. Blinds 15/30. Ett par limpade efter mig innan knappen höjde till hela 60(!) Otroligt förvånade ville alla se en flopp. Flopp kom Q Ts 4s. bb betade ut 30. Syn av mig och precis som jag ville höjde knappen till 80. Bb synade innan ajg slog om till 250. Knappen gick direkt allin på 2k och självklar syn av mig. Han hade KQoff för toppar. Men han lyckas dra in en helt otrolig kåk då turn kom en Dam och rivern en Kung.. -.- nere på 2.1k

Med 33 utg limpade jag in utg och synade sen en raise från sen pos. Floppade set och fick upp stacken till 3.5k. Bordet låg 9s 8s 3 5 K. Allin på turn. KQs på bb och synade en knapphöjning. Sb synade med. Flopp Qd 9d 3s. Sb och jag checkade och knappen betade halvpott. Såg ut som en typiskt fortsättningsbet. Sb fick blixtsnabbt allin på 1k. Jag satte honom på färgdrag så jag ställde in jag med. Tyvärr fick jag syn av knappen på 2k med Q9. Sb hade KJ i ruter och alltså färgdrag och gutshot. Som satt på turn. 1.7k och 222/ 354 kvar.

Suckout: En fisk limpa utg och jag fick K9 på knappen. En riktig trubbelhand som jag antigen vill höja eller lägga med men trots det synade jag. Flopp kom K 2 5 regnbåge. Och fisken betade ut 200 i en 300pott. Ett par la till mig så jag slog om till 500 för att se om han var seriös. nog var han det alltid då han kontrade med att gå allin. 1.2k till för mig. Vad kan han ha? Limp AA, AK, KQ är uteslutet. Kanske set i 2:or eller 5:or. Men usch vad kasst han spelar i så fall. Kanske par i 8:or. Syn av mig i vilket fall och visar 2-5off. Turn 9 :) ! 5k igen.

Spelade ganska aggro med blinds 50/100. Fick 88 på bb och 3 limpare så jag höjde upp för 3e gången i rad i samma situation. En syn av knappen(en galen engelsman). Flopp : J 5 4 jag betade 600 i 1kpotten. Han ställde omgående och syn av mig. Han hade Q9 och missa allt. 9k och plats 16 med 217kvar. Avg 4k. spelade 33 lite för aggresivt och nere på 7k efter 1 timmes spel.

Paus

Efter pausen uppkom en intressant hand. Fick Ak på sb. Utg miniraisar och knappen synar. hur gör med Ak då? Höja för värde/de döda pengar i potten eller syna med och försöka floppa nått ur position.. Alla hade runt 7-9k i stackarna. "how would YOU play it?"

Nere på 4k när jag inte lyckades beta bort A7s på floppen Q 3s 4s med min KQ. Turn A .. Limp utg med 55 och nån tomte dubblar. Syn. 3 spelare i potten och floppen kom 8 4 2. Bra flopp för mig så jag går för en stor checkraise. Minibetarn betar mini(200), syn av knappen och jag höjde till 1.2k. Minibetarn la direkt men knappen synade. Turn 6 och jag gick allin. Syn av T9 off med ett spader. Låg 3 st spader på bordet men det blanka ur på rivern och 10k :)

Hamnade sen i ett likande läge som när jag hade K9 och drog in tvåpar. Lyckades upprepa bedriften mot en short och 16k. Snodde lite blinds och hade 22k när bubblan sprack och jag var ITM. Skönt, första delmålet avklarat. Nu gällde finalbord.

Bullets baby!


Dubbla så fint upp när jag slowspelade raketerna preflopp mot en jämnstackad :D! Alla la sig till mig som på knappen limpade. Blinds 400/800. Bb kom den braiga idén att höja till 800. Jag synade igen. Flopp: 3s 7 Qs En nästan ultimat flopp för mig utom för färgdraget. Han betade ut 800 och jag höjde till 3600. Han synar och turn kom en blank 2a. Han betade återigen 800 förmodligen för att hindra mig att beta stort. Men jag slog om till 5600 och får ytterligare en syn. Hmm.. dags och börja fundera på vad han kan ha. River: 8off och han checkade till mig. Här kan han väl inte ha mig slagen? Så jag betade halvpott på 9k och fick syn. Han muckade och skickade över 40kpotten till mig :D ! 3a i tureringen!

Paus

Spelade upp mig till 72k genom en mycket snygg syn mot en betgalning(ripper99). Check-syna hela vägen till rivern med bottenpar :) Jag ägde bordet och höjde i stort sett hela tin preflopp. jag plockade upp JJ på cutoff och vann en coinflip mot AQ :O :D 100k och ledde turren.
ganska avvaktande spel från min sida ett tag. Bland annat på grund utav ett bordsbyte.
Paus 1a i turneringen med 20kvar.

Slowspelade återigen AA preflopp och bustade en nisse med AJ. Bordet J 8 6 2 T :) 128k!

Floppade 4-tal! Synade en raise av en tight spelare med 88 på knappen. Han hade 75k i stacken. Flopp 8d 8s 6s!!! och jag checksynade hans bet. Turn 5d och jag checksynade igen. Här borde jag ha höjt men typ första gången jag floppade 4-tal så ville inte tvinga han att vika två överkort. Turn 4s och jag betade nu ut halvpott fick syn och chatten skrev han" nice suckout" så han hade troligen ett överpar och då var det dåligt av mig att inte kunna busta honom. 160k iaf.

Kom sen allin med JJ mot TT och la till ytterligare 40k till min stack. Sen losa jag tyvärr en coinflip med TT mot QJ då en TOMTE limpsynar allin med den handen. Mycket bra spela och hejdå 90kpott. Spelade upp mig till 200igen då finalbordet började :) ! Knapp chip är jag med 6spelare kvar.

På bordet satt betgalningen ripper99 och en till megafisk, jag och två tighta spelare.

Ganska tidigt bustade ena fisken mot ripper och han var chip. Jag bustade en 100k stack med JJ mot 88 allin. Underligt spel att syna allin med 88 efter att utg höjt, han återhöjt och jag ställt. Jag är nöjd iaf :)

Paus

Vi var 3kvar när jag fick A9 på sb. Limpade och ripper höjde så klart på bb. Syn av mig. Flopp A K 7 och jag checkade och han blixtställde. Blixtsyn av mig och han visar KQ. Tyvärr satte han tvåparet på rivern.. -.- hade jag vunnit den hade jag gått in i Hu'n med 80% av alla marker i spel. Men istället nere på 175k. Den tighta spelaren tll höger om mig klonkade sen sönder ripper med AJ mot AQ allin pre.

Headsup och jag var 4-1 underdog i marker. Men med mycket flyt lyckades jag dubbla två gånger och vi var helt lika i chips då hände det.

Dealen: Han frågade mig om jag ville dela prispolen så att jag fick 400$ och han 390$. Jag hade 55% av alla marker. Detta bud borde jag tagit men antigen påverkad av Dan var jag för seg med att acceptera. Så jag fråga han istället men då tackade han nej. Spelet fortsatte och jag gjorde en drak-tunnel-bluff rakt in i hans monster och tvingades vika när han gick allin på rivern. Jag hade bara 100k kvar och stoppade in med AQ och fick syn av K9 som träffade en 9a och spelet var över, efter nästan 5 timmars spel.

Deal or no deal?


Pisst över förlusten lämnade jag datorn. Varför tog jag inte dealen då jag visste att jag inte spelade mitt A-spel. Så förbannad på mig själv så det finns inte.

Dealen var dessutom väldigt bra då han erbjöd mig 70$ i plus ev. Hade jag vunnit hade jag fått 470$ medans andra platsen gav 270$. Jag blev erbjuden 400 dollar för att avsluta spelet där det var. Alltså bara 70$ från förstapris och 130$ ner till andra platsen. Så här i efterhand självklar deal. Blääää på mig! Klockan var nästan 4 och jag hade varit vaken sen halv 9 på morgonen. Men det är ingen ursäkt. Nästa gång ska jag tänka i dessa banor då jag blir erbjuden en deal :)

Men jag kom trots allt 2a och får väl vara nöjd med min instats. Har nu vunnit mer pengar än Dan i en och samma turnering och har mer pengar än Dan på kontot :D Jag har 158$ kvar till mitt mål på 500$. En till topp 3 placering så är det fixat! :D

Kom precis hem från träningen. Annars har jag mest spenderat denna dag mekande med min lilla peugot fox :) Ska byta avgasrör och däck. Får cykla nu ett tag till tors/fredag kanske. Jag ska hem till Flip och kolla simpsons the movie och Evans allmighty :D !!!

Hade gött :)

Eminem - like toy soliders

Inga kommentarer: