onsdag 29 augusti 2007

Surt i Sura

Igår eftemiddag hoppade jag över idrotten och stack jag hem tidigare från skolan för att hinna hem så kunde komma i tid till min samling. Kl17.15 bar det av med laget till Surahammar och revanchdags för 0-3 förlusten i våras. Så blev det tyvärr inte. Men vi bjöd i alla fall upp till dans den här gången. Matchen slutade 2-1 till dom trots en 1-0 ledning till oss i paus. Vi hade flera chanser att avgöra match i första halvlek och i början av andra men lyckades inte. Den klaraste möjligheten fick Jocke Ros då han skulle bredsida in 2-1 till oss i öppenkasse 5 meter från mål. Men bollen studsade oturligt upp och han fick istället på en vristträff som gick rakt i ribban, ner på linjen(eller inne?) och sen upp på ribban igen innan den gick ut. Domare blåste inte mål trots protester från vårat håll. Matchen fortsatte och med 10min kvar rinner de igenom och sätter det avgörande målet. Riktigt surt för oss som var det bättre laget och hade de vassaste målchanserna i matchen. Vi får fortsätta att träna på våra avslut och komma igen till matchen mot Arboga nästa vecka :)

Idag har jag gått i skolan till 16 (fick sluta 1h tidigare) och imorrn är jag ledig :) Ska bli gött med sovmorgon och sen ska jag nog in te stan. Sen är det träning på kvällen också.

Jag ska iväg till hallsta nu och sen blir det hem och kolla på när valencia spelar ut Eflsborg! :) Sorgligt men sant att svensk fotboll inte har en chans i Europa.

På lördag blir det Paintball ! Ska bli så skoj :D

Less than Jake - We are all dudes

Inga kommentarer: