lördag 11 augusti 2007

Seriöst

Jag måste börja ta seriöst på min och Dans Hu-lir. Jag måste sluta öva på massa olika spel och istället spela helt seriöst. Klart jag inte kommer sluta bluffa men borde tajma liiite bättre xD Idag så synade Dan ner mig med klöver 7 då bordet var 4 klöver. Så klart satt jag på 2 ruter ;) haha. goood call. Jag losade 2 raka. En texas och en PLO. Både jag och Dan jagade för mycket kort idag. Han var tilt och jag var trött.

I texasen avgjordes det när jag plockade upp KK(dagens bästa hand för min del) på big blind. Jag synade bara hans raise. Floppen kom 7s 6s 6 och jag checkade. Han betade rakt ut 750 och jag slog om till 3k. Han ställde och jag blixtsynade. Oturligt nog hade han AA(igen, för 3e gången på 1h) Där kan jag inte slinka. Helt enkelt en cooler.

I PLO'n så var det länge jämnt. Innan jag drog iväg, tappade och sen losa. I en hand så floppade jag set i 7:or och pottade på flopp och turn. Dan synade ner med bottenpar och ett suckerstraight drag. Rivern gav honom stegen men han checkade. Jag checkade bakom. Rätt självklart på bordet 7 9 2 Q T xD han hade 862A på handen......

Sen spelade jag en hand dåligt. Iaf på flopp och turn. Hade KsK3As och floppen kom 2 2 3. Jag synade Dans bet. Turn 8 och han pottar igen. Här är det inte troligt att han bluffar. Men trots det synade jag. River 2 och han betade 3k. Här måste jag nog syna. Har han AA, 33, 88 får han väl ha det. Det hade han inte utan fyrtal. Han floppade triss, turnad kåk och riverrade fyrtal. Grattis! :)

Sen busta jag med när vi skulle skynda oss lite med öppetstegedrag och mellanpar mot hans set i äss xD drog ungefär lika dött som han i den handen jag floppade set. Men jag missade och det var över.

Då drog jag hem och tog en runda på spåret innan filmen började. Den är slut och jag ska väl hämta en macka och dra igång lite SnGs eller nån fin Mtt. Men den finaste Mtt'n har redan börjat så blir nog SnGs eller cashgame på CDpoker :)

Btw, imorrn är det min stora dag. Får se om nån kommer ihåg den ;)

C ya!

Räserbajs - I magen på Anette
(förmodligen den sjukaste och konstigaste någonsin)

Inga kommentarer: