lördag 25 augusti 2007

Mål och vinst

Hejsan, I fredags hade vi en viktig hemmamatch mot Skultuna.Vid förlust skulle vi halka riktigt efter och vid vinst hänga i och ha chans på bra placering. En vinst skulle ge självförtroendet en skjuts också. Och så vart det. Men vnisten satt hårt inne och det blev nerväst sista 20. Skultuna spelade som vanligt mycket tufft och snackade som vanligt väldigt mycket. Men för en gångs skull hade vi en riktigt bra domare som orkade stå emot det och såg igenom deras fula spel :)

Jag fick börja som vänsterback och utan Jukka i laget var det myran som var libro. Det funkade riktigt fint och han pladdrade på hela tiden så svårt att göra fel då. Bara efter ett par minuter fick jag en magpump. Jag hoppade fram och blockade ett stenhårtskott som gick mitt i magen på mig. Jag tappade luften för nån sekund men det var lugnt och jag kunde fortsätta att spela.

Matchen: Det var skultuna som öppnade målskyttet genom att på ett inlägg nicka in 1-0. Jag får ta på mig det målet då jag i första läget har återtagit bollen och ska rensa men av nån märklig anledning så börjar jag dribblar och blir av med bollen. Den går ut på kanten och inlägget slås.. hur pisst blir man inte på dig själv då! Men en stund senare kvitterade vi helt rättvist när Jocke Ros kom fri med målisen efter Myrans tjongbollpass. Jocke ros fixade sen även en straff som Tuben slog in på andra försöket (första så gick ros över linjen före bollen var slagen och på så vis störde målisen).
Sen fick jag en till snyting och var tvungen att sätta mig på bänken en stund. Det var nämligen så att den tjockaste tjockisen i skultuna kom in och sprang på mig. De hade haft anfall och jag fick bollen på mittplan och vände för att gå till anfall. Knubbisen kom emot mig så jag petade bollen förbi och försökte undkomma honom men det gick inte. Han föllföljde helt onödligt och hoppade rakt in i mig med knäna i brösthöjd på mig. Jag föll som en fura i skogen och tappade så klart luften. Jag mumla att jag ville byta och gick sen av plan. Min tränare blev arg på domaren då skultunatjockisen bara fick en tillsägelse. När jag satt på bänken och tog igen mig lite så såg jag Ante nickskarva in en frispark och det stod 3-1 till oss och så var resultatet i halvtid. Andra halvlek börja lite avaktade och vi hade ett par lägen som vi brände.

Matchen fick tillbaka spänningen med 20min kvar då skultuna gjorde 2-3 på hörna. Bollen nickades ut till en skultunaspelare utanför straffområdet som drog till och jag som stod vid stolpen lyckades precis att inte hinna till bollen. Men vi lyckades hålla tätt sista minuterna trots att det blev lite kaosartat. I sista minuten spikade Jonas slutresultatet till 4-2 genom en perfekt nick i bortre krysset. Vinst och måltorkan är över :D! Nu har vi Romfartuna och Surahammar kvar. Sura blir nog riktigt svårt men mot Romfa brukar det alltid bli roliga och tuffa matcher.

Headsup poker. I torsdags så valde jag att inviga markerna och spela Hu med Dan då det var för dyrt att åka in. Men såhär i efterhand hade det kvittat för jag åkte på en till storlustkväll och är ligger nu 15 omgångar back på 4 kvällar. Helt otroligt då jag själv anser att jag inte alls spelat dåligt. Okej, de första två kvällarna då jag backade 5 omgångar var det för att jag inte spelade seriöst. Jag försökte bara slipa på mina bluffar och olika spel. Men de två senaste har jag verkligen försökt men haft ett grymt oflyt och backat 5 omgångar per kväll. Fru fortuna tycker tydligen om att ge Dan AA och låta mig floppa toppar.

1a omgången i torsdags fick Dan AA hela 4ggr på 27min!!! Det finns 1365 möjliga starthänder och 6 av dem är AA. Och alla som förstår sig på Hu poker förstår att det inte är mycket att göra när sin fi får sånna händer så många gånger. I den 2a omgången losade jag en FET pott med JJ mot 99. Han höjde pre till 700 med blinds 100/200 och jag slog tillbaka 2k till. Han synade och floppen kom K 9 T. Jag betade ut 2.5k och om han höjde eller gick allin kommer jag inte ihåg men i vilket fall så la jagt och han visade setet. Jag visade mina knektar och han insåg hur tur han hade. Jag åkte sen ut rätt short när jag fick AK och höjde pre. Floppen kom K x x och pengana åkte in. Han hade inte helt oväntat de två feta äggen(igen)

Omgång 3 började bra för mig och tog en chiplead. Men i en hand förändrades allt. Jag fick 88 och höjde till 700 pre. Fick syn och floppen kom As Ks 8, jag betade rakt ut 1.5k och Dan gick allin och jag blixtsynade så klart. Men han hade åter plockat upp AA och hans överset stod. Surt! Slink där om du kan! Set över set är det mest oturssamma läget man kan hamna ii poker.
I den 4e omgången fick jag QJs och synade Dans höjning preflop. Flopp: 4s 2s T och jag checksynade hans bet. Turn 9 och jag hade nu färg och stegdrag. Jag checkade och blixtställde då han återing betade ut. Men han synade med sina AA som återing fick stå. Felspel? 5e omgången blev det PLO. Seegt var det. Hamnade short genom bland annat en hand då jag fick AAKQ dubbelsuit i spader och ruter. Den bästa starthanden är AAKK dubbelsuit/ AA JT dubbelsuit. Dan höjde som vanligt upp pott och höjde tillbaka nästan pott. Han synade efter ett litet tag. Flopp Q 6 4 med två hjärter och ett spader. Här visste jag inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte checka och låta typ en 5a eller hjärter fall på bordet. Men jag kan inte heller beta då jag bara har överpar, toppar och backdoor str8 & flushdraw. Men jag valde i det här fallet att beta och satsade 3k in in en ca 4kpott. Dan annonserade höjning och pangade på pott.

Jag la så klart och var helt säker på att han har tvåpar eller triss i 4:or. Han skulle aldrig göra det här spelet med bara ett nötfärgdrag så han satt väl på typ 44AK eller AQT6. Men kan någon av de här händerna syna min bet preflop? Svaret är nej. Och efter den här potten var jag både short och halvtilt. Jag fick TT A 4 dubbelsuit och gjorde samma höjning efter han bet. Flopp 9 7 4 med två spader(inte min suit). Jag pottade och han höjde mig allin. Jag sa skitsamma och gjorde en riktigt tomtesyn som jag ärallt annat än stolt över. Han hade färgdrag och överpar med knektar. Färgen satt på turn då spader äss trilla in. Det var slut och skönt var det.

Summering. Jag spelade hyfsat bra poker men sprang hela tiden in i AA. Dan fick AA 10ggr och KK minst 2. Min två bästa starthänder var KK och JJ. Med KK kom det två ess på flopp och med JJ losade jag ju mot 99 me den 9a på floppen. Jag gjorde några psykopat bluffar och några bra bluffar. Jag spelade kanske för slaskigt preflop i då också. Men mitt hu-spel går ju ut på att spela aggresivt mot en tightpassiv fi och sen tillslut få en hand och fånga motståndaren. Men får jag aldrig DEN handen blir det svårt. Ska testa nått nytt ikväll om vi spelar :)


Tobias Hysén har skrivit på för blåvitt! :D Tur det nu när Berg har stuckit..

Igår kväll spelade jag lite playmoneypoker med jukka och delar av hans klass. Vi var 6 stycken och det var riktigt kass poker stundtals. I den absolut första handen fick jag 56ruter och limpade in för 20 efter en limpare. Nån till synar innan geniet på bb höjer till 40. wow, tror jag synar. Men en limpare höjer nu till 80? wuut?! Jag synar återing och bb med. Flopp knekthög med två ruter. Det blir rundcheck och på turn sitter min färg. Jag betar ut 100 och får syn av båda. River en till knekt och jag betar 300. (1k startstack) Båda synar och de har AA och KK xD snacka om slowspel! hahaha. Vad mycket fel det går att göra i poker asså ;) Jag hade glömt det. Jag kom tillslut två i den omgången efter att min fi floppat kåk. Jag anade att han floppat triss då han för första gången checkade floppen. Men när jag satte topp på turn banka jag in ändå ;)
I den andra omgången spelade vi realmoney. En hel 20lapp som insats. Spelet ökade knappt i seriöshet och jag losade tidigt en fet pott då fi syna ner hela vägen och drog i en rr färg -.- Sen hamnade jag med startstack mot Jukka i headsupen och jag kämpa länge och lyckades dubbla med KT mot AK. Allin preflop ;)

Men gjorde sen ett felspel. Jag höjde pre med T5off. Han synade och floppen kom 4 3 J med två spader. vad gör du frågar jag Jukka. Han tittar upp på mig och säger " så där brukar du säga när du ska beta, jag checkar" Jag går RAKT i fällan och gör ett contbet. Trots att jag visste att han skulle höja mig allin. Så kasst av mig :/ Blindsen ökade sen och när jag satt inne med halva stacken i bigblind med 94 chansa jag mot hans AT. Som stod och han vann prispotten på 100kr. Jag spelade kanske lite passivt med liten stack i Hu'n. Jag borde gått allin. Bland annat höjde jag med ett M på 4 preflop xD goood game!
Då stack de andra hem och jag och Jukka började titta på en film. Hot fuzz hette den :) ! En väldigt skoj och framförallt oförutsägbar film. Sjuk många slut hade den också! Se den om du får möjlighet. Det är en actionkomedi rulle. Riktig snut B-film xD

Jag såg nyss Klüft vinna VM guld och slå europa rekord! Well done Carro.
Det luktar pizzabullar, gotta go! Peace :)
Him - Gone with the sin

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, ja det är väldigt längesen vi slowspelade AA och KK så fel på ett rätt så farligt bord xD jag ska inte få SÅ många AA ikväll (A)

Tiltmaster sa...

mm verkligen! Vet du hur paff jag vart när de vände upp sina kort eller xD haha, jag kan få några AA ikväll tycker jag :)