måndag 6 augusti 2007

Razz

I natt blev det 11 timmars hu-lir med Dan och en promenix runt hallsta. Det var trevligt. Vi spelade 4 texas och 2 dealers choice. I texasen var det som vanligt väldigt jämn och tufft och med wsop-struktur fanns det gott om utrymme för spel. Dan vann iaf texasen med 3-1 då han bla fick AA 6ggr på ca 2h och sen i sist handen floppade han fyrtal i sjuor. Bara att betala av då min färg satt på rivern. Jag hade T6s och bordet låg Qs 7 7s. Han kändes väldigt stark på floppen men trodde mer på att han hade en 7a. I en av matcherna tog det slut genom en coinflip pre med 66 mot AK då nästan alla marker låg i potten. Inte helt oväntat stod sig inte mina 6:or.

Jag är annars rätt nöjd över mitt spel i Texasen. Men jag gjorde några bluffar som inte kunde gå hem och nån dålig syn. Gjorde även ett par bra lägg och många fina floatspel. I en hand hade jag 93 off och synade en standardraise från Dan. Flopp T 3 7 med två hjärter. Och jag betade ut 225 i en 300pott. Han slog om mig med 600 till. Jag synade och trodde han satt på färgdraget. Turn Aoff och jag checkade. Han betade då ut 1k och jag synade. River 5off och jag checkade återigen. Dan gick allin och där satt jag på bottenpar på ett farligt bord och funderade på en syn. Helt sjukt bara det. Jag valde till slut att lägga handen och blev både glad och ledsen då han visade A5hjärter för runner runner tvåpar.. la la la..



I dealers'n bustade jag 2ggr när vi spelade Razz. För den som inte vet vad det är är det ett 7-stöt spel men målen är att han så lågt som möjligt och ingenting. Helt sjukt spel. Bästa handen är 2-3-4-5-7. (samma som i lowball) T.ex. i en hand fick jag (4 5) 8. och sen 6 så jag drog till en 8låg hand. Jag betade kraftigt. Mina kommande kort: 8 4 A. Och jag satt helt plötsligt på en esslåg hand och förlorade en fet pott mot Dans 10 låg. Hata Razz. Men efter några nätter med det spelet kommer det nog också gå bra. Nej, de spelen jag kan och är riktigt bra på är Texas, Omaha, crazy pineapple och lowball. Stötspelen är inget för mig.

Om en timme har jag träning. Det är 30 grader celcius i skuggan och inte en njota blåser det. Hur i hela friden kommer vi orka spela fotboll då? Blir nog rekord i antalet vattenpauser xD

Ikväll ska jag om jag orkar och nästan ännu viktigare om jag har lust spela en MTT på bet. Är riktigt sugen på det nu efter att jag läst några av mina tidigare bloggar där jag skrev om ett par gånger då jag kommit långt i en sån. Blir nog 3.50 + 0.50 $ 1.25k garanti turren. Shorthanded deepstacked no limit texas hold'em. Min absoluta favorit turnering på bet365.

Så nu ska jag dra!

Adjöss :)

Sum 41 - March of the dogs

Inga kommentarer: