tisdag 21 augusti 2007

Dummare?

Imorse gick jag upp vid 9, trots att jag började kl 12.25. Jag åkte till hallsta vid 11 och handlade block, pennar och sudd på bokhandeln. Sen gick jag till skolan och åt med Filip, Mathias och Rosalie. Köttfärssås och spagetti. Eller färssås till den som inte ville ha kött xD Min första lektion var psykologi. Ett helt nyss ämne för mig som jag tror kommer bli rätt skoj men Jukka hade rätt om läraren. Bea" sömnpillret" Björk lät verkligen som en vaggviseberätterska xD

Sen hade vi en kort historia lektion där vi mest repeterade namnen för vår nya lärare :p Sen skulle vi även skirva om vår första dag på gymnasiet. Den minns man som om det var igår :) Sen blev det håltimme och skitgubbe stod på schemat. Jag slapp bli skitgubbe nån enda gång! Jag tog bussen hem klockan 4 (en timme tidigare) efter en kort idrottslektion för att hinna till min fotbollsmatch. Jag var tvungen att vara nere på IP kl 17.30. Så jag kom hem, mosa i mig fil och sen stack ner. Vi hade borta match och drog iväg med bilarna till Irsta. Jag började på bänken men sen fick jag komma in och spela höger-vänsterytter och topp i vår 3-5-2 uppställning.

Vi förlorade tyvärr matchen med 2-0 och vi fortsätter att vara ineffektiva. Deras första mål var en målvaktabbe och det andra kom direkt i början av andra halvlek på en frisparks variant. Vi hade våra chanser men satte aldrig bollen. Inte blev det lättare när den otroligt kassa domaren gav Jocke E röttkort för snack.


Första gula "Kom igen domarn"!

Andra gula "Du skojar va?!?"

Heeelt sjukt! I första sumpa jag ett halvläge där jag inte kunde hålla balansen och få till en bra skott och när det var typ 10min kvar och jag spelade på topp fick jag ett grymt läge. Tyvärr var jag inte alls beredd och rejält stressad. Deras målvakt slog bollen på deras back och den kom studsande till mig. Jag tog emot den på knät i cirkeln utanför straffområdet och försökte sen dra till direkt på halvvolley men jag fick en sneträff och missade :/ Det var min chans det. Aldrig mer topp antar jag.

Miniturre: Hem kom man hungrig som en hel indianstamm och två utdöda. Fick i mig lite mos och köttbullar innan jag helt oinsprierad och livesugen satte mig för att spela en nätturnering. Jag spelade endast 3 händer, TT. AKs och AQoff. Med TT höjde jag utg 4bb och fick 3 synar och med ett ensamt ess på bordet fick jag ge upp potten. Med AKs gick jag allin på knappen efter många limpers. Detta gjorde jag för att jag hade varit och hämtat en macka och för att inte bli bort foldad klicka jag bara snabbt på Push knappen. Alla la i vilket fall. Fick sen AQff på hijack och efter många limpers tryckte jag in allt igen. Utg limpen synade med 77 men inte ens med ett en så fin flopp som JT9 lyckades jag vinna en coinflip. Men det förtjänade jag inte. Klart jag bara skulle synat eller höjt men jag hade ingen lust att syna och sen missa eller höja typ 1/4 av stacken och sen kommer floppen Knekthögt. Och på det bordet jag spelade så syna alla med allt pre. Vill ha mina marker nu så jag kan få spela lite riktig livepoker :D !

Imorrn blir det en lång 9 till 5 dag innan en fin ledighet väntar på torsdag :)

Nu ska jag se Two and A half men!

Cya!

Mest - what's the dillio?

Inga kommentarer: