söndag 5 augusti 2007

Massa spelande

I fredags väcktes jag kl 2 av att min tränare som ringde och undrade om jag ville spela seriepremiären på kvällen borta mot Sätra. (redan?) Klart att jag ville spela men jag visste att det skulle bli jobbigt. Jag är nämligen väldigt otränad då jag inte har lyft ett finger på hela sommaren. Matchen började kl 19 i västerfärnebo och bilresan dit var lång och varm. Tur att jag hade Jukka att snacka med :) Han tänker btw började lira på SvS när han fyllt 18. Den greken!

Vi började matchen i ett rasande tempo och efter 2minuter kom vår första ramträff. Jag var tvungen att byta efter 20min (kommer inte ihåg när jag gjorde det sist xD) efter ett par offensiva rider som jag sa till mig själv innan att jag inte skulle göra :P Jag skulle ju lira smart så jag orkade hela matchen men nejdå ;) Det stod 0-0 i halvtid men ibörjan av andra halvan så gjorde Sätra 1-0 på hörna. På deras 3e anfall i matchen. Effektivt. Jag nickade undan bollen och den kom ut till nån nisse som drog till och den styrde på Jimmy och gick in i mål förbi en chanslös Davve. Nu var det bara å tuta och köra och vi lyckades vända matchen de sista 10minuterna. Tuben knorrade in en hörna till 1-1 och sen fick vi straff som Kenny förvaltade på bästa sätt. Snygg filming Jonas :P Men att vi bara vann den här matchen med 2-1 var konstigt då lika gärna kunnat sluta med 4-5måls skillnad. Men iaf en vinst och en helt okej start på serien :)

Igår så spelade jag en beachvolleybollturnering i kungsör med Sandra, Lars och Eric. Det var en amatörturnering och det var riktigt skoj :D I första matchen så spelade vi riktigt bra och lyckades bland annat vända 8-12 till 21-14 :) Sen losade vi en otroligt jämn match mot ett sponsrat lag med 21-17 :/ Men vi hade fortfarande chansen att gå vidare om vi bara besegrade ett lag till. Och till en början höll vi jämna steg med våra moståndare men vi tappade då en i deras lag fick slå in ett par survar. Jag stod vid det tillfället vid nätet och kunde inget annat än att bara se på. Frustrerande. Sen var det också jobbigt att vi inte körde med några regler. Nätberöring och hoppblock på surv var inget ovanligt alls. Och det gynnade inte direkt vårat något kortväxta lag.
Vi tog en Donka påvägen hem och tröståt lite. När jag kom hem så fanns det pizza kvar så det lyckades jag också få i mig. Då ringde Tomas och undrade om jag ville spela lite sällskapsspel med han, syrran och Verionica. Trött och seg som jag var kunde jag inte tacka nej.

Vi spelade guldliret Västeråsspelet men jag hade lite otur med korten och så. Västeråsspelet brukar vara ett väldigt svängigt spel men jag låg hela tiden i botten och harva :/ Syrran lyckades i alla fall med att snuva både Tomas och Verionica på segern :D Grattis! Så kul att se deras ansikten då hon räknade sina pengar ;)

Hem bar det sen och efter ett dampigt telefonsamtal med Dan satte jag mig kl 02.14 vid datorn igen och öppnade CDpoker och satte mig med 1/3 av rullen på 10/20cent 8 manna NL hold'em.
Jag vann nån pott och så men slutade på mitt inköp. Bordet blev med tiden mer glesbesatt och snart var jag hu innan han drog. Detta händer ofta för mig. Jag satte mig då på ett shorthanded 10/20cent bord och lyckades dubbla inköpet tills att det bara är jag kvar på bordet igen. Jag fattar inte varför alla drar när jag kommer xD You tell me. Jag gick la mig kl 03.37

Idag så vet jag inte vad jag ska göra. Jag hade tänkte ut och löpa men är så sjukt varmt så får se hur det blir med det. Kanske poker inatt med? :p We'll see!

Peace out :)

Linkin Park/ Jay-Z - Numb/Encore
(Phil hellmuths favoritlåt på ipoden)

Inga kommentarer: