torsdag 16 augusti 2007

Jag hatar att..

.. skylla på otur men ibland är det faktiskt rättfärdigat. Igår lyckades jag med konststycket att torska hårt mot Dan. Vi började som vanligt med 4 omgångar Hold'em innan vi gick över till PLO och dealers. Jag losade faktiskt alla texas omgångar, det kändes verkligen inte bra. När man för första gången på länge tog helt seriöst på spelet och allt. Men i ärlighetens namn kan jag inget annat att förlora dem där.

Som vanligt numera, plockade Dan upp AA hela tiden. Han fick spikarna hela 8ggr de första 2 timmarna denna kväll. Bästa texashanden jag fick var AQ0ff.. som jag förövrigt bustade med på Floppen 3s 4s Q och ja, han hade överpar med kungarna. Sen bustade jag även med KJs(den näst bästa handen) på floppen 3 8 J mot hans ässäss. Båda dessa gånger var jag ytterst nära på att vika topparet fast jag hade lagt in halva stacken. Sen åkte jag även en omgång med KT på bordet K J 3 K.. han hade så klart JJ. Losa även en coinflip med 88 mot AK.

Det är väl det man kan säga om texasen. Jo, att Dan gjorde ett par snygga läggningar också. Båda gångerna floppade han set. En gången med KK på en helfärgad flopp där jag i slutet lyckades dra in en stege men han la då han var övertygad över att jag floppat nötfärgen. Sen lyckades jag dra in en ett högre set på rivern men han la övertygad om att jag han en stege, hehe.. De gångerna jag busta så är det klart att jag kan vika topp med bra kicker men hur kan han ha överpar varje gång?

En hand som bra symboliserar min kväll var när jag slog tillbaka hans raise med KQoff och lyckades floppa QQs3s mot hans ässäss. Jag betade och fick syn. Turn 8s och rundcheck. River Ts och rundcheck och jag tog hem den minimala potten pga 4 ruter på bordet :/

Sen spelade vi 2 st PLO där vi vann varsin. Min bästa hand där var KKJ9 dubbelsuit men då kom floppen AQ9 i andra färger :P .. Sen spelade vi en dealers som jag lyckades vinna innan vi började med en hel omgång Lowball. Hur kunde jag gå med på det?!? Det är ett väldigt skoj spel men INTE på två med djupa stackar.. Eftersom det bara är två gator(före byte och efter) så blir potterna inte alls stora.. :/ Trots att formatet är nolimit. Den otroligt fula och orättvisa omgången tog slut när anten var på 150,(började på 25) och jag fick en drag till en riktigt bra hand, 8 6 4 2 A. Jag höjde hans bring in raise och han gick allin. Jag sa skitsamma och synade. Han hade J T 9 8 6 och stannade. Så allt jag behövde göra var att slänga ässet och dra in J, T, 9, 7, 5 eller 3 men istället fick jag en kung och det var över. Han gjorde helt rätt då han med knekthög är matematisk favorit mot någon som drar ett kort.

En omgång till då. PLO fick det bli. Där gick det dåligt för mig och jag hamnade i underläge efter en storpott där jag turnade ett set men han lyckades dra i en stege på rivern. Sen harva jag lite innan jag tyckte det var dags för ett avgörande med handen A462 dubbelsuit. Jag höjde max före floppen och den kom 3 6s 9s med två klöver. Så jag hade gutshot och nötfärgdrag. Jag betade och han slog och jag gick allin och fick syn av set i 3:or. Jag missade och den misslyckade kvällen var ett faktum. Iaf rent resultat mässigt annars så är jag faktiskt nöjd med mitt utifrån det kortsnitt jag hade :)

Ikväll har vi en otroligt viktig match hemma mot ärkerivalerna Hsk. De leder serien och vi kan inte göra mål men med en stor kämpa insats och lite fula knep så ska det gå vägen! Vore sjukt skönt med vinst :) Men men, får inte hoppas på för mycket.

Måste gå nu, ses!

Unwritten law - Seeing red

2 kommentarer:

Anonym sa...

Good luck next time;)kan du verkligen spela ner dig från 200 till 0? xD

Tiltmaster sa...

OM? JAG? KAN? KLART :D:D:D!