söndag 6 april 2008

Dags att sluta?

Så var ännu en helg över. En mycket trevligt sådan med Älsklingen här hos mig och inge poker. Vi har mest mysigt bort dagarna och spelat spel på kvällarna/nätterna. Idag åkte hon hem igen och då åkte jag och tränade. Det gick hyfsat bra men det känns som om jag tappat passionen för fotbollen.

Förr ville jag alltid spela boll. Även om det var 20 minus grader ute eller om det spöregnade. Men nu är det inte så. Bara det är lite gråmulet och småkyligt så är suget helt borta. Numera är Älsklingen, vännerna och pokern viktigare för mig. Hur kommer det sig att det blivit så? Den största anledningen är nog att jag inte märker att jag förbättras överhuvudtaget. Jag tror till och med att jag backat i utvecklingen då jag gör fler misstag på planen nu än jag gjorde för ett par år sedan. En annan sak är självklart att jag nu har kommit underfund med att jag inte kan bli riktigt bra i fotboll. Nu för tiden är jag inte ens självklar i vår första 11:a då det finns 91:or och 92:or som är bättre än mig. Det känns mycket tungt. Ett annat problem är mitt lag. Det känns inte som om alla drar åt samma håll. Jag trivs egentligen bara bra med ett par stycken, då det också finns ett par som ser ner på mig. Så har det alltid varit men jag har tröttnat på att de aldrig mognar. Även en av tränarna ser mig som riktigt klantskalle och det märks tydligt ibland. Nu när Jukka har slutat och Dan aldrig tränar så känns det mindre lockande att träna av den orsaken med.

Men men, jag tänker i alla fall köra på ett tag till så får vi se om lusten kommer med vädret och seriestarten. Serien börjar om ganska precis 1 månad och vår första match är om exakt en vecka. Bäst å ösa.

Nu ska jag sluta whina. Här ska lirar HU SnGs och käkas glass! Peace :)

Nickelback - Photograph

Inga kommentarer: