tisdag 22 april 2008

Relax

Imorgon åker jag på läger med gänget från stresshanteringskursen jag går som inviduellt val. Vi ska ut i skogen, till en lägergård som heter Rävnäs och ta det lugnt i ett par dagar. Vi kommer att vara borta till på fredag så inge mer skola för mig den här veckan :)

Det kommer att bli ett par stillsamma dagar med start 7 och läggdags kl 22 (!) med vila, meditation, Yoga, Qi gong, massage, bastu, promenader i tystnad, nässköjning mm inplanerat på schemat. Stället kommer att vara helt mobilfritt med undantag tillåtet att ha den på för inkommande samtal mellan 18-19 på kvällen. Jag får inte ringa själv, så om någon vill prata med mig så måste denne person ringa.

Förövrigt idag fyllde Linus 19 år och vi firande honom med tårta och sång ute i det fin fina vårvädret. Vi satt på baksidan i bara t-shirts och shorts. Det var riktigt nice det :)

Sen spelade jag även lite PLO på CD. Lyckades plussa hela 2 dollar(!) på drygt 1 timme. Är självklart Oerhört nöjd med den timlönen. Har egentligen bara en hand som är intressant att skriva om. Med 3 spelare vid bordet fick jag KT84 och såg billigt floppen som kom J T T. Vi knackade till knappen som betta halvpott(8). Jag synade men big höjde till 36. Syn av knappen och jag synade också. Turn 3 och big betade 76. Knappen la och jag slog om Allin. Slowroll-syn av JJxx och han fick min stack. Nu till frågan, hur dåligt spelade jag den här handen?

Genom att bara syna första betten och sedan bara syna omslaget så säger jag till min motståndare att jag är svag och kan låta mig bluffas bort. Därför fick jag för mig att han bara försökte försvara överpar eller toppar med bra kicker från en draghand som t.ex KQ. Det som jag borde gjort i handen var att höjt på efter första betten. Spelar fi vidare där vet jag att han har någonting. Synar han är det nöt eller drag. Slår han om så sitter han troligen på en sämre eller bättre T:a. Eftersom det då bara är JT och AT slår mig hade jag inte vikt handen. Så ska jag spela nästa gång.

Efter den handen gick jag över till 5/10c istället och där spelade jag mycket bättre och dubblade inköpet på 10min. Jag blir för oseriös då alla runt omkring bordet sitter med 1-3 dollars framför sig, så enkelt är det. Blir att låta bli 2/4 cash från och med nu - trots att det är det min CD-rulle tillåter då den är på knappt 60$..

Nu ska jag packa, inte börjat än xD Men kommer gå bra. Vet vad jag ska ha iaf. Godnatt och hörs på fredag eller nå :)

Bob Marly - Don't worry, be happy

Inga kommentarer: